Jill Abramson, była szefowa dziennika „New York Times” zakłada własny serwis internetowy. Za duży tekst będzie on płacił autorowi 100 tys. dol.
Plany dotyczące nowego projektu medialnego Abramson ujawniła w trakcie konferencji JAWS w Kalifornii. Nie chciała zdradzić nazwy przedsięwzięcia, zasugerowała jednak, że będzie chodziło o internetową platformę oferującą treści tworzone przez najlepszych dziennikarzy z całego świata.
Abramson powiedziała, że każdy z autorów będzie miał szansę zarobić rocznie 100 tys. dol. pod warunkiem, że napisze jeden ważny tekst, który będzie dłuższy od standardowego artykułu prasowego, jednak krótszy niż książka. Każdy z tak przygotowanych materiałów będzie publikowany na łamach nowego serwisu raz w miesiącu, i będzie wymagał oddzielnej subskrypcji. Natomiast miesięczny dostęp do standardowej oferty platformy wyniesie prawdopodobnie 2,99 dol.
Wspólnikiem Abramson w tworzeniu nowego projektu jest Steven Brill, dziennikarz i biznesmen, jeden z prekursorów wprowadzania w internecie systemów płatności za treści dziennikarskie. Była szefowa „NYT” przyznała podczas wspomnianej konferencji, że prowadzi także rozmowy z kilkoma poważnymi inwestorami, nie ma jednak wśród nich wielkich koncernów medialnych.
Abramson została redaktor naczelną „New York Times’a” w 2011 r. W maju br. zwolniono ją ze stanowiska.