Telewizja2016-08-24
19

Były szef TAI Mariusz Pilis żegna się z Telewizją Polską

Mariusz Pilis, fot.tvpMariusz Pilis, fot.tvp

Mariusz Pilis, w pierwszej połowie br. dyrektor Telewizyjnej Agencji Informacyjnej, kończy pracę w Telewizji Polskiej za porozumieniem stron. Na stanowisku szefa TAI zastąpił go Piotr Lichota.

Funkcję dyrektora Telewizyjnej Agencji Informacyjnej Mariusz Pilis objął w połowie stycznia br., zaraz po tym jak do zarządu TVP powołano Jacka Kurskiego i Macieja Staneckiego. Zastępcą Pilisa i zarazem szefem TVP Info został wtedy Grzegorz Adamczyk.

Jako szef TAI Mariusz Pilis nadzorował „Wiadomości” TVP1, „Panoramę” TVP2, „Teleexpress” TVP1 oraz kanał TVP Info. W połowie marca  głośno było o tym, jak zwolnił wydawczynie Izabelę Leśkiewicz, Magdalenę Siemiątkowską i Małgorzatę Serafin, które nie chciały w stacji pokazywać na żywo konferencji Episkopatu Polski zamiast demonstracji KOD oraz materiału „Wiadomości” o tym, jak służby atakowały protestujących za rządów PO-PSL.

Pod koniec lipca Pilis i Adamczyk zostali odwołani przez zarząd TVP ze swoich stanowisk. Dyrektorem TVP Info mianowano wtedy Piotra Lichotę, który poprzednio był kierownikiem redakcji „Panoramy” TVP2. 

Grzegorz Adamczyk przeszedł do zespołu pracującego nad anglojęzycznym środkowoeuropejskim kanałem informacyjnym, a Mariusz Pilis, który w ostatnich tygodniach był na urlopie, był przymierzany do funkcji dyrektora Ośrodka Programów Regionalnych.

Ostatecznie Pilis rozstaje się z TVP za porozumieniem stron, co Jacek Kurski potwierdził we wtorek na konferencji prasowej.

Mariusz Pilis jest reżyserem, scenarzystą i dziennikarzem. Był pomysłodawcą i pierwszym dyrektorem kanału TVP Info, uruchomionego w 2007 roku pełnił też funkcję korespondenta TVP na Ukrainie. Ponadto w przeszłości współpracował z TVN, BBC i Channel 4.

Zrealizował też szereg filmów dokumentalnych, w ostatnich latach m.in. „List z Polski” o katastrofie smoleńskiej, „Futbol i kraty” o Ukrainie oraz „Bunt stadionów” o zaangażowaniu politycznym kibiców.

Według danych Nielsen Audience Measurement w lipcu br. udział TVP Info w rynku telewizyjnym wyniósł 4,26 proc.

Autor:tw

KOMENTARZE(19)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas