Telewizja2021-10-15
5

Canal+ z własnym przyciskiem na pilocie jednego z telewizorów

Canal+ idzie w ślady Netflixa, Amazon Prime Video, Disney+ i Rakuten TV. Zabiega o własne przyciski na pilotach telewizorów i przystawek do Android TV. W pierwszej kolejności logo Canal+ pojawi się na pilotach wybranych modeli telewizorów marki Hisense we Francji.

Przycisk ma odsyłać bezpośrednio do aplikacji Canal+. Aplikacja jest zainstalowana na wszystkich najnowszych chińskich telewizorach Hisense na rynku francuskim. Przycisk pojawi się się z kolei w modelach qled z serii QLED A7GQ i E76GQ.

- Cieszymy się, że możemy wdrożyć aplikację Canal+ na wszystkich naszych telewizorach 4K UHD, które są wyposażone w nasze wewnętrzne systemy operacyjne VIDAA 4 i VIDAA 5. Po raz pierwszy we Francji aplikacja Canal+ jest dostępna bezpośrednio z pilota zdalnego sterowania za pomocą dedykowanego przycisku. Wzmacnia to naszą strategię oferowania francuskiej publiczności coraz prostszego dostępu do telewizji podłączonej do internetu - powiedział Damien Neymarc, kierownik ds. marketingu w Hisense France.

Zobacz także: Polsat Games HD i Puls 2 HD w ofercie Platformy Canal+

We francuskiej aplikacji filmy i seriale w 4K

Nowa aplikacja zawiera tryb eksperta, używany podczas niektórych popularnych relacji sportowych Canal, a także dostęp do kanałów na żywo. Nie brakuje w niej filmów i seriali w jakości 4K, z kanału Canal+ 4K UHD oraz sekcji 4K UHD w aplikacji.
- Ta współpraca to nowy etap w realizacji naszego zobowiązania do wdrożenia Canal+ na sprzętach używanym przez abonentów. Cieszymy się, że Hisense, umożliwiając bezpośredni i szybki dostęp do treści Canal+ za pomocą pilota, odpowiada na duże zapotrzebowanie rynku - powiedział Philippe Schwerer, dyrektor VOD, dekoderów, partnerstw producentów i platform w Canal +. Własny przycisk na pilotach to dla platformy streamingowej dobra sposób na promocję. Niektórzy operatorzy płatnej telewizji idą jednak o krok dalej. Chociażby Sky wprowadza własne telewizory Sky Glass z aplikacjami streamingowymi.

Rosną przychody Canal+

Pod koniec I półrocza 2021 roku Canal+ miał 22,1 mln abonentów, w tym 8,9 mln w samej Francji. W analogicznym okresie ub.r. abonentów było 20,4 mln. Przychody z działalności telewizyjnej we Francji wzrosły o 1,7 proc. Z kolei na zagranicznych rynkach, gdzie Canal+ jest dostępny o 4,4 proc. Przyczynił się do tego wzrost liczby abonentów. W ciągu całego roku przybyło ich 1,4 mln.
Zyski Canal+ poprawiły się w porównaniu z I półroczem ub.r. EBITDA wzrosła z 300 do 330 mln euro. Ostatnie wyniki dotyczące Canal+ Polska pochodzą sprzed roku. Wówczas operator miał 2,37 mln zł klientów bezpośrednich (0,3 proc. więcej niż rok wcześniej), czyli korzystających z Platformy Canal+, oferty telekomunikacyjnej, serwisów VoD i jej pakietów na platformie Player należącej do TVN Grupy Discovery.

Autor:ag

KOMENTARZE(5)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas