Technologie 2022-09-18
9

Canal+ zaprezentował nowy dekoder Global One. „Przyjazny dla środowiska”

Nowy dekoder Canal+ (fot. facebook.com/urki1981) Nowy dekoder Canal+ (fot. facebook.com/urki1981)

Grupa Canal+ podczas konferencji we Francji zaprezentowała dekoder pod nazwą Global One, które trafi do platform Canal+ na całym świecie. Urządzenie wygląda bardzo podobnie jak dekoder 4K Dualbox+ produkowany przez zielonogórską firmę ADB dla Canal+ Polska, ale ma innego producenta.

Spotkanie z francuskimi dziennikarzami odbyło się w nowej siedzibie grupy w Paryżu, która otrzymała nazwę Canal+ One. W nowoczesnym budynku po raz pierwszy w historii firmy udało się pomieścić zarówno działy zajmujące się produkcją treści, jak i ich dystrybucją.

Firma pochwaliła się nowymi umowami z hollywoodzkimi studiami.  Na francuskim rynku będzie mogła emitować nie tylko filmy 20th Century Fox, Walt Disney Company, Warner Bros, Paramount Pictures, ale także Universal Pictures i Sony Pictures. Menadżerowie platformy zdradzili, że dalej będą dążyć do roli agregatora usług streamingowych. Canal+ we Francji ma już umowy z Disney+, Netfliksem, Starzplay i Paramount+. Firma chce, żeby dołączyły do nich porozumienia z Apple TV+, Amazon Prime Video i nową platformą, która powstanie na bazie HBO Max i Discovery+ i ruszy w 2024 roku.

Kilka dni temu informowaliśmy, że Canal+ w Polsce wprowadził do oferty dekoder 4K Dualbox+. Towarzyszy mu oprogramowanie, które łączy zalety telewizji satelitarnej i serwisów streamingowych. Pozwala na korzystanie z aplikacji typu Netflix i przełączyć się z odbioru satelitarnego na internetowy podczas burzy. Dekoder 4K Dualbox+ jest oferowany z opcjonalnym dyskiem twardym o pojemności 500GB. Pozwala na oglądanie treści w jakości 4K.

Zaprezentowane w Paryżu urządzenie Global One jest bardzo podobne do dekodera 4K Dualbox+. Francuski portal Télé Satellite & Numérique pisze, że Global One zostanie wdrożony na wszystkich rynkach, gdzie działa Canal+. We Francji pojawi się do końca roku.

Maxime Saada, prezes grupy Canal+ już w kwietniu zdradził, że nowy dekoder „zrobiono z materiałów przyjaznych dla środowiska”, a 97 proc. plastiku pochodzi z recyklingu. Sprzęt ma zużywać mniej energii elektrycznej. - Jego ślad węglowy zostanie zmniejszony o ponad 40 proc. w porównaniu z poprzednim modelem - wyjaśnił.

Nadawca zapowiada też, że do końca 2023 roku zmniejszy wpływ serwisu streamingowego myCanal (w Polsce Canal+ online) na emisję dwutlenku węgla do atmosfery o 30 proc. do końca 2023 roku. Ma w tym pomoc lepsza kompresja wideo, która nie wpłynie na jakość. Grupa chce też wprowadzić swój serwis streamingowy na kolejne rynki.

 

Zobacz także: Dokładna specyfikacja techniczna nowego dekodera Canal+

Platformy Canal+ działają m.in. we Francji, Belgii, Holandii, Austrii, Czechach, Słowacji, Węgrzech, Rumunii, krajach afrykańskich i na terytoriach zamorskich. Firmę Advanced Digital Broadcast (ADB) w 1995 roku założyli Andrzej Rybicki, Janusz C. Szajna, Krzysztof Kolbuszewski, Mariusz Walkowiak i Stanley Hemphill. Obecnie jej globalna siedziba mieści się w Bellevue w Szwajcarii, ale firma posiada też zaplecza badawczo-rozwojowe w Zielonej Górze, we Włoszech i Tajwanie, a także biura w kilku krajach Europy oraz w Stanach Zjednoczonych.

Rośnie liczba klientów Canal+

W I półroczu 2022 roku przychody Grupy Canal+ wyniosły 2,873 mld euro, co oznacza wzrost o 3,3 proc. w porównaniu z pierwszą połową ub.r. Nadawca miał 23,9 mln abonentów i subskrybentów. Przed rokiem było to 22,4 mln. Na europejskich rynkach, nie uwzględniając Francji, pozyskał 352 tys. klientów. Wskaźnik EBITA Grupy Canal+ wyniósł 337 mln euro, co oznacza wzrost o 2,1 proc. Przychody zagraniczne Canal+ wzrosły o 4,8 proc. w porównaniu z pierwszymi sześcioma miesiącami 2021 roku. Przyczyniły się do tego nowe umowy abonenckie i subskrypcje.

Po raz kolejny nadawca nie zdradził ilu abonentów i subskrybentów ma nad Wisłą. Podał tylko dane w odniesieniu do francuskiego rynku, państw europejskich poza Francją, Afryki, terytoriów zamorskich i krajów APAC (Azja i Pacyfik). We Francji kontynentalnej Canal+ miał 9,589 mln abonentów i subskrybentów. To wzrost o prawie 700 tys. W krajach europejskich baza abonencka wzrosła 5,457 mln do 5,809 mln. Trudno oszacować ilu spośród 352 tys. nowych klientów to Polacy. Przed rokiem Canal+ informował w serwisie korporacyjnym, że posiada 2,7 mln abonentów.

Autor: Adrian Gąbka

KOMENTARZE (9) DODAJ OPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NA PRACA
Praca Start Tylko u nas