Telewizja2021-10-21
5

Canal+ Kids debiutuje na polskim rynku

Platforma Canal+ wprowadziła do oferty kolekcję wideo na żądanie pod nazwą Canal+ Kids. Niedawno we Francji ta marka zastąpiła Canal+ Family. Z informacji portalu Wirtualnemedia.pl wynika, że do analogicznych zmian nad Wisłą nie dojdzie.

Biblioteka Canal+ Kids pojawiła się przy okazji październikowych porządków w kolekcjach VoD. Jak wspominaliśmy już wcześniej wówczas zniknęła także biblioteka Paramount Play i treści na żądanie z bibliotek Comedy Central i Polsat Comedy Central Extra. Zmiany te są prawdopodobnie związane z przygotowaniami do uruchomienia przez ViacomCBS platformy streamingowej SkyShowtime. Znajdą się w niej treści m.in. od Paramount. W zamian pojawiła się biblioteka Movies Fun.

W Polsce Canal+ Kids wyłącznie jako biblioteka VoD

Marka Canal+ Kids pojawiła się niedawno we Francji. Nad Loarą wspólnie z Canal+ Docs zastąpiła Canal+ Family. Na początku sierpnia informowaliśmy, że do analogicznych zmian na naszym rynku nie dojdzie. Przynajmniej na razie. Po co więc marka Canal+ Kids w usłudze Canal+ online? - To wyłącznie nazwa nowej kolekcji - informuje portal Wirtualnemedia.pl Piotr Kaniowski, rzecznik prasowy Canal+.

Nie wiadomo czy w przyszłości kolekcja nie doczeka się linearnego kanału telewizyjnego pod taką samą nazwą. Prędko to jednak nie nastąpi.  Nadawca nie złożył bowiem wniosku o koncesję satelitarną dla takiej stacji albo zmianę nazwy któregoś z już działających kanałów. - Do chwili obecnej taki wniosek do KRRiT nie wpłynął - mówi portalowi Wirtualnemedia.pl Teresa Brykczyńska, rzecznik prasowy Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji.

W ofercie polskiej biblioteki Canal+ Kids znajdują się m.in. „Ciekawski George”, „Curious George Royal Money”, „Przygody niebezpiecznego Henryczka”, „Blaze i megamaszyny” i „Paw Patrol – Psi Patrol”.  

Rosną przychody Canal+

Pod koniec I półrocza 2021 roku Canal+ miał 22,1 mln abonentów, w tym 8,9 mln w samej Francji. W analogicznym okresie ub.r. abonentów było 20,4 mln. Przychody z działalności telewizyjnej we Francji wzrosły o 1,7 proc. Z kolei na zagranicznych rynkach, gdzie Canal+ jest dostępny o 4,4 proc. Przyczynił się do tego wzrost liczby abonentów. W ciągu całego roku przybyło ich 1,4 mln. Zyski Canal+ poprawiły się w porównaniu z I półroczem ub.r. EBITDA wzrosła z 300 do 330 mln euro. Ostatnie wyniki dotyczące Canal+ Polska pochodzą sprzed roku. Wówczas operator miał 2,37 mln zł klientów bezpośrednich (0,3 proc. więcej niż rok wcześniej), czyli korzystających z Platformy Canal+, oferty telekomunikacyjnej, serwisów VoD i jej pakietów na platformie Player należącej do TVN Grupy Discovery.

Niedawno informowaliśmy, że Canal+ Polska odkupił od spółki z grupy Real Management biurowiec zlokalizowany przy Alei Generała Władysława Sikorskiego 9 w Warszawie, w którym od maja 2008 roku znajduje się główna siedziba firmy oraz centrum produkcyjno-nadawcze.

Autor:ag

KOMENTARZE(5)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas