Kultura2019-12-11
3

Canal+ z prawami do ekranizacji „Listów zza grobu” Remigiusza Mroza

Canal+ kupił prawa do ekranizacji powieści „Listy zza grobu” Remigiusza Mroza. - „Akcja: ekranizacja! Seweryn i Burza nie zamierzali czekać długo na urzeczywistnienie się na ekranie, a ja nie mógłbym wymarzyć sobie w tym przedsięwzięciu lepszego partnera niż Canal+ - komentuje Mróz.

„Listy zza grobu” to najnowsza kryminalna powieść Remigiusza Mroza, która została wydana w br. nakładem wydawnictwa Filia.

- Dwadzieścia lat po śmierci ojca Kaja Burzyńska wciąż otrzymuje od niego wiadomości. Zadbał o to, przygotowując je zawczasu i zlecając coroczną wysyłkę tego samego, pozornie przypadkowego dnia. Po czasie Kaja traktuje to już jedynie jako zwyczajną tradycję - aż do momentu, gdy w listach zaczyna dostrzegać drugie dno. Tymczasem do miasteczka po dwudziestu dwóch latach wraca Seweryn Zaorski. Patomorfolog , samotny ojciec dwójki dzieci kupuje zrujnowany dom rodzinny Kai, rozpoczynając remont. W zniszczonym garażu odnajduje zamurowaną skrytkę z materiałami, które rzucają nowe światło na sprawę sprzed dwóch dekad - czytamy w opisie książki.

Dwa tomy „Chyłki” Mroza w player.pl

„Listy zza grobu” to kolejna książka Mroza, która doczeka się ekranizacji. Pod koniec zeszłego roku w player.pl zadebiutował oparty na powieści autora serial „Chyłka - Zaginięcie” z Magdaleną Cielecka w roli głównej (wiosną br. był emitowany również w TVN). Od 15 listopada w player.pl dostępny jest drugi sezon cyklu (zatytułowany „Chyłka - Kasacja”).

Remigiusz Mróz to aktualnie jeden z najpopularniejszych polskich pisarzy. Jest autorem kryminałów, powieści political-fiction oraz thrillerów. Pisarz wydał już ponad 30 tytułów, a jego książki są tłumaczone na wiele języków, w tym japoński, bułgarski, niemiecki, węgierski, czeski.

Mróz ukończył z wyróżnieniem Akademię Leona Koźmińskiego w Warszawie, gdzie uzyskał stopień doktora nauk prawnych.

Canal+ kupił Kino Świat

ITI Neovision, operator Platformy Canal+ (do 3 września platformy nc+), od kwietnia 2017 do końca ub.r. zanotował 3,78 mld zł wpływów sprzedażowych i 195,2 mln zł zysku netto, wobec 3,69 mld zł przychodów i 152,8 mln zł zysku we wcześniejszych 21 miesiącach. Firma zarabia głównie na opłatach od abonentów, zmniejszyła wydatki na produkcję treści, a zwiększyła na emisję stacji i marketing.

Na koniec ub.r. firma zatrudniała 1 494 osoby. Sześcioosobowy zarząd spółki od marca 2017 roku do grudnia ub.r. zarobił 12,59 mln zł, wobec 10,79 mln zł w poprzednim okresie. W lipcu ub.r. do zarządu firmy dołączyła Edyta Sadowska, a od czerwca br. jest prezesem i dyrektorem generalnym. Zastąpiła na tych stanowiskach Manuela Rougerona, który przeszedł do zespołu CANAL+ International i zarządza koncernem w regionie Azji i Pacyfiku.

Ponad miesiąc temu Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów wydał zgodę na ogłoszone w sierpniu br. kupno przez ITI Neovision 70 proc. udziałów spółki Kino Świat. Po finalizacji transakcji do zarządu Kina Świat z ramienia nowego właściciela dołączają Frederic Berardi (jako prezes), Marta Pałucka i Anna Limbach-Uryn, a szefową rady nadzorczej została Edyta Sadowska.

Na koniec czerwca br. Platforma Canal+ miała 2,16 mln abonentów, o 44 tys. więcej niż rok wcześniej.

Autor:Michał Kurdupski

KOMENTARZE(3)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas