W tegorocznej edycji konkursu reklamowego Cannes Lions zgłoszono rekordowe 35 765 prac z 92 krajów. Polskie agencje przesłały 144 zgłoszenia, najwięcej DDB Warszawa i Leo Burnett Warsaw.
W tym roku do Cannes Lions zgłoszono o 4 proc. więcej prac niż w ub.r. W konkursie pojawiła się jedna nowa kategoria - Innovation Lions. W skali roku mocno wzrosła liczba zgłoszeń w kategoriach Creative Effectiveness Lions oraz Branded Content & Entertainment Lions, a znacząco zmalała w kategoriach Titanium & Integrated Lions oraz Radio Lions.
Zdecydowanie najwięcej zgłoszeń pochodzi z USA - 6078. Z Brazylii zgłoszono 3476 prac, z Wielkiej Brytanii - 2671, z Niemiec - 1994, z Francji - 1454, z Australii - 1404, z Kanady - 1106, a z Japonii - 1093.
Zobacz tabelę
Polskie agencje przesłały w tym roku do Cannes Lions 144 prace. 29 zgłosiła DDB Warszawa, a 27 - Leo Burnett Warsaw. Od 180 Heartbeats + Jung von Matt pochodzi 11 zgłoszeń, od Saatchi & Saatchi - 9, od Havas Worldwide - 8, od Interactive Solutions - 7, a od MEC i Young & Rubicam - po 5.
W ubiegłorocznej edycji Cannes Lions DDB Warszawa zdobyła dwa Srebrne Lwy i Brązowego Lwa za reklamę "Rozkład jazdy" McDonald's (zobacz więcej).
Tegoroczny festiwal Cannes Lions będzie się odbywał od 16 do 22 czerwca. W jury konkursu znalazły się dwie osoby z Polski: Katarzyna Przewuska i Piotr Chrobot (więcej na ten temat). Wiadomo już, że nagrodę dla Człowieka Roku odbierze Salar Kamangar, dyrektor wykonawczy YouTube’a (więcej o tym).