Do tegorocznej edycji Międzynarodowego Festiwalu Kreatywności Cannes Lions oraz towarzyszących mu konkursów Lions Health i Lions Innovation zgłoszonych zostało 40 133 prac.
W przypadku Cannes Lions nadesłanych zostało 37 426 prac. W porównaniu z ubiegłym rokiem najbardziej wzrosła liczba zgłoszeń w kategoriach Creative Effectiveness Lions (ponad dwukrotnie), Film Lions (+8 proc.) Branded Content & Entertainment Lions (+18 proc.) oraz Film Craft Lions (+6 proc.). Natomiast spadki odnotowano w kategoriach Press Lions i Outdoor Lions.
Do konkursu Lion Health wpłynęły 1862 prace, co oznacza wzrost o 30 proc. w porównaniu z rokiem ubiegłym, a na odbywający się po raz pierwszy jako samodzielna impreza konkurs Lions Innovation nadesłano 845 prac.
Zobacz tabelęWszystkie prace będą oceniać międzynarodowe składy jurorskie złożone łącznie z 366 osób. Wyniki poznamy podczas 62. edycji Międzynarodowego Festiwalu Kreatywności Cannes Lions, który odbędzie się w dniach 21-27 czerwca br. Wiadomo już, że nagrodę dla najbardziej kreatywnego marketera roku odbierze firma Heineken, a dla człowieka roku mediów - SY Lau z Tencent. Ponadto Al Gore otrzyma nagrodę Cannes LionHeart, a nagrodę Lion of St. Mark odbierze Bob Greenberg, założyciel i szef agencji reklamowej R/GA.