Dom mediowy Carat po raz kolejny obniżył swoją prognozę odnośnietegorocznych wydatków na reklamę na całym świecie oraz na rynkuamerykańskim.
Jednocześnie Carat nieznacznie podniósł swoją prognozę odnośniewydatków na internetową reklamę w bieżącym jak i przyszłym roku -informuje serwis MediaPost Publications.
Obecnie dom mediowy szacuje, że światowe nakłady na reklamęzwiększą się w tym roku o 4,9 procenta, a w USA wzrost wyniesie 2,1procenta. W poprzedniej prognozie ogłoszonej w marcu dom mediowyzakładał tutaj odpowiednio wzrost o 6 i 3,8 procenta.
Biorąc pod uwagę poszczególne media, obniżenie prognozy dotknęłowszystkie z nich poza internetem. Nakłady na reklamę w sieci majązwiększyć się na całym świecie o 23,7 procenta w obecnym i o 18,6procenta w przyszłym roku. W marcu Carat prognozował wzrostodpowiednio o 23,3 i 17,8 procenta.
Jednocześnie oznacza to, że kosztem innych mediów internetzwiększy swoje udziały na rynku reklamy. W bieżącym roku mają onewynieść 8,6, a w 2009 9,8 procenta. W 2008 roku zdecydowanienajwiększym medium pozostanie jednak telewizja (41,2 procentaudziałów), przed prasą codzienną (23,2 procenta) i czasopismami(12,8 procent). W tyle za internetem pozostanie za to radio (7,4procenta), outdoor (5,9 procenta) oraz kino (0,6 procenta).
źródło: MediaPost Publications