Biznes 2020-08-19
2

Carrefour zwolni w Polsce 400 osób

Sieć francuskich supermarketów Carrefour zapowiedziała zwolnienia grupowe w ramach "upraszczania swojej organizacji". W Polsce zwolnienia grupowe będą dotyczyły 3 proc. pracowników, a więc 400 osób.

Jak we wtorek poinformował Carreofour na swojej stronie internetowej, firma jest na półmetku realizacji globalnego planu strategicznego “Carrefour 2022”, a realizowany obecnie etap obejmuje uproszczenie struktur i procesów zarówno w sklepach oraz centrali firmy, a także dostosowanie i rozwój nowych kompetencji pracowników.

Carrefour, chcąc przyspieszyć proces decyzyjny w interakcji z klientami, spłaszczy swoje struktury i zmniejszy hierarchiczność organizacji. Sieć stworzy również nowe stanowiska doradców klientów w sklepach, którzy staną się "lokalnymi ambasadorami transformacji żywieniowej Carrefour w Polsce" oraz wprowadzi nową organizację stanowisk w ramach działów produktów świeżych i przemysłowych w hipermarketach, aby bardziej elastycznie odpowiadać na potrzeby klientów i budować z nimi bliższe relacje.

Planowane zmiany dotkną wszystkich pracowników sklepów i centrali firmy. Przewidywane jest zwolnienie około 3 proc. pracowników (na zasadach zwolnienia grupowego), co stanowi około 400 osób spośród kadry menedżerskiej średniego szczebla w hipermarketach.

- Od 2018 roku Carrefour realizuje w Polsce plan transformacji strategicznej „Carrefour 2022”. Dwuletnie działania w oparciu o tę strategię oraz wyniki, które osiągnęliśmy, utwierdzają nas w przekonaniu, że najważniejszym kierunkiem, w którym chcemy zmierzać, jest budowanie jak najlepszych doświadczeń klientów i skupienie całej uwagi na ich potrzebach - mówi Tareck Ouaibi, wiceprezes zarządu i dyrektor operacyjny Carrefour Polska. - Wierzymy, że wszystkie te elementy stanowią podstawę przyszłości Carrefour na konkurencyjnym rynku w Polsce. Tylko zadowoleni i powracający do nas na zakupy klienci zagwarantują stabilny rozwój naszej firmy w Polsce - dodaje Ouaibi.

Strategia "Carrefour 2022"

Plan strategiczny „Carrefour 2022", ogłoszony na początku 2018 roku, ma na celu przeprowadzenie głębokiej transformacji firmy. Plan ten opiera się na czterech głównych filarach: transformacji żywieniowej, omnikanałowej, wprowadzeniu uproszczonej i otwartej organizacji oraz podnoszeniu produktywności i konkurencyjności firmy. W ciągu ostatnich dwóch lat działania, Carrefour zrealizował w Polsce szereg projektów w ramach tej strategii, m.in. konkretne działania w ramach transformacji żywieniowej Act for Food, zachęcające Polaków do dokonywania zdrowych wyborów żywieniowych, omnikanałowe rozwiązania umożliwiające klientom wygodne zakupy w dowolnym czasie i miejscu, w tym nowe formaty sklepów stacjonarnych, jak Carrefour BIO, Supeco, samoobsługowy 7/24 czy innowacyjne rozwiązania z obszaru e-commerce czy usług okołozakupowych.

Carrefour Polska to omnikanałowa sieć handlowa, pod szyldem której działa w Polsce ponad 900 sklepów w 6 formatach: hipermarketów, supermarketów, sklepów hurtowo-dyskontowych, osiedlowych i specjalistycznych oraz sklepu internetowego. Carrefour jest w Polsce również właścicielem sieci 20 centrów handlowych o łącznej powierzchni ponad 230 tys. GLA oraz sieci ponad 40 stacji paliw.

Carrefour posiada 12 300 sklepów w ponad 30 krajach i obsługuje 105 milionów klientów na całym świecie. W 2019 roku firma wygenerowała sprzedaż w wysokości 80,7 mld euro. Grupa liczy ponad 325 tys. pracowników.

Przychody Carrefour w Polsce w drugim kwartale br. wyniosły 479 mln euro (razem z VAT). Sprzedaż porównywalna (like-for-like, LfL) była o 4,2 proc. niższa niż w analogicznym okresie roku 2019.

Autor: bcz

KOMENTARZE (2) DODAJ OPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NA PRACA
Praca Start Tylko u nas