Reklama2005-02-28
0

Cavendish w PBO

MB SMG/KRC – nowy partner w spółce Polskie Badania Outdooru

W dniu 24 lutego 2005 r. MillwardBrown SMG/KRC - instytut badawczy należący do międzynarodowej sieci badawczej, odkupił po 10% udziałów od firm: AMS i Clear Channel Poland. Obecnie struktura udziałów w spółce PBO przedstawia się następująco: AMS posiada 41 % udziałów, Clear Channel Poland 39%, a Cavendisch Square Holding - właściciel Millward Brown SMG/KRC - 20 %.

Spółka Polskie Badania Outdooru została założona 23 lutego 2004 roku przez dwie czołowe firmy działające na rynku reklamy zewnętrznej w Polsce: AMS S.A. i Clear Channel Poland.
Celem PBO jest dostarczenie wiarygodnych danych i stworzenie w Polsce jednolitego standardu badań reklamy zewnętrznej dla rynku reklamowego.

"Przynależność do spółki PBO, to instytucjonalizacja naszej wieloletniej pozytywnej relacji z rynkiem reklamy zewnętrznej w Polsce, a jednocześnie rozpoczęcie nowego etapu współtworzenia standardu badań tego medium. Jestem przekonany, że wzajemne wsparcie naszego instytutu i pozostałych udziałowców spółki PBO gwarantuje powodzenie tego przedsięwzięcia". - mówi Krzysztof Kruszewski Dyrektor Generalny MillwardBrown SMG/KRC.

Przynależność do PBO daje MillwardBrown SMG/KRC możliwość odegrania znaczącej roli w tworzeniu standardu badań outdooru w stopniu większym, niż ma to miejsce w przypadku jedynie wykonawcy badania.
O przystąpieniu MillwardBrown SMG/KRC do spółki PBO zdecydowała specyfika rynku reklamy zewnętrznej w Polsce. Instytut od wielu lat jest zaangażowany w stworzenie takiego sposobu pomiaru reklamy zewnętrznej, który dostarczając danych w pełni porównywalnych z pochodzącymi z badań innych mediów, jednocześnie uwzględniałby specyfikę outdooru. Przystąpienie MB SMG/KRC do spółki, to wspólna decyzja instytutu badawczego, AMS i Clear Channel. Firmy chcą w ten sposób wspólnie wziąć na siebie odpowiedzialność za rozwój i sukces przedsięwzięcia, jakim jest tworzenie standardu badawczego dla reklamy zewnętrznej w Polsce.

"Zgoda na przystąpienie MB SMG/KRC do PBO dokładnie w rok po zawiązaniu Spółki ma wymiar symboliczny. Ten rok pozwolił na pogłębienie zaufania między partnerami poprzez realizację tak skomplikowanego i kosztownego projektu. Postrzeganie projektu PBO przez polski rynek jako najbardziej zaawansowanego projektu badań dla outdooru, jest efektem ścisłej współpracy PBO z Instytutem MB SMG/KRC" - powiedział Piotr Parnowski, Prezes Zarządu AMS S.A.

Zdaniem Anny Nowakowskiej-Godun, Dyrektor Marketingu Clear Channel Poland, nowy udziałowiec zapewni spółce PBO silne wsparcie metodologiczne oraz jeszcze większe zaangażowanie w tworzenie i upowszechnianie standardu badań reklamy zewnętrznej.

"W minionym roku PBO wprowadziła na rynek wynik badań dla widowni  nośników typu billboard i backlight, uruchomiła na Platformie Autoryzacyjnej zewnętrzną autoryzację parametrów kampanii outdoorowych, rozpoczęła kolejną fazę badania wg nowej metodologii OVIA autorstwa MB SMG/KRC oraz zaktualizowała bazy rozkładu natężenie ruchu BIT.
Jeszcze w tym roku PBO wprowadzi na rynek wyniki dla  nośników typu citylight zbadanych według metodologii OVIA oraz zaktualizuje wyniki dla już zbadanych nośników w oparciu o odświeżone bazy rozkładu ruchu BIT.
Wejście Instytutu MillwardBrown SMG/KRC do grona udziałowców PBO świadczy o tym, że  PBO nie jest inicjatywą doraźną, ale konsekwentnie rozwijanym przedsięwzięciem przygotowanym  dla całej branży outdooru - reklamodawców i operatorów reklamy zewnętrznej" - podsumowuje Waldemar Kruk, Prezes Zarządu PBO.

Jak podaje "GW" według szacunków domu mediowego Starlink, wydatki netto firm na reklamę zewnętrzną wzrosły w Polsce w ubiegłym roku o 16,7 proc. do 377,3 mln zł. Outdoor jest więc drugim pod względem tempa wzrostu sektorem rynku reklamowego, po reklamie kinowej (wzrost o 17,8 proc.). Jednocześnie pozostaje on jednym z najgorzej zbadanych sektorów, gdyż - poza ofertą PBO - obecnie funkcjonują na nim jeszcze dwa standardy: G-wert (firmy Cityboard Media) oraz Oscar (Grupy Ströer). W październiku badaniami outdooru zajęła się również firma Outdoor Research, należąca do amerykańskiej Emerging Analisys Corp. Jej szefowie deklarują, że zainwestowali w badania ok. 2 mln zł. Spółka oferuje m.in. audyty reklamy zewnętrznej, ale nie mierzy "oglądalności" nośników, czyli tego, na czym domom mediowym zależy najbardziej.

Chcesz wiedzieć więcej? Zamów bezpłatny newsletter (więcej)!!!

Autor:masz

KOMENTARZE(0)DODAJOPINIĘ

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas