Telewizja2020-07-15
6

CBS zatrudni więcej czarnych twórców i przeznaczy część budżetu na ich projekty

Amerykański nadawca radiowo-telewizyjny CBS przeznaczy 25 proc. swojego budżetu na pisanie scenariuszy przez kolorowych twórców. Sieć ogłosiła również, że 40 proc. zatrudnianych przez nich twórców będzie pochodziła z tego środowiska.

CBS zobowiązał się do przeznaczenia jednej czwartej budżetu na scenariusze na twórczość scenarzystów z grupy BIPOC (ang. black, indigenous and other people of color), czyli czarnych, rdzennych mieszkańców i innych kolorowych. Ponadto wśród twórców CBS znajdzie się minimum 40 proc. przedstawicieli tej grupy począwszy od sezonu telewizyjnego 2021/22, a a latach 2022/23 nawet 50 proc.

To kolejna inicjatywa sieci, która ma zapewnić odzwierciedlenie różnorodności w CBS.

- Chociaż w ostatnich latach poczyniliśmy stały postęp zarówno przed kamerą, jak i za nią, zmiany muszą nastąpić szybciej, zwłaszcza w przypadku twórców i ról przywódczych w programach. Jako sieć z ambicjami bycia agentem zmian w tym ważnym czasie, nowe inicjatywy pomogą przyspieszyć wysiłki na rzecz uczynienia programów CBS jeszcze bardziej zróżnicowanymi - powiedział George Cheeks, prezes i dyrektor generalny CBS Entertainment Group.

To kolejna sieć radiowo-telewizyjna, która podjęła działania na rzecz wsparcia kolorowych twórców w Stanach Zjednoczonych po protestach ruchu Black Lives Matter, które zostały wywołane śmiercią George'a Floyda w czasie interwencji policyjnej w Minneapolis pod koniec maja br.

Viacom i CBS połączyły się 4 grudnia 2019, i od tego dnia działają pod wspólną nazwą ViacomCBS. Prezesem zarządu została Shari Redstone, która do tej pory była wiceprezesem zarówno w CBS, jak i w Viacom. Bob Bakish, szef Viacom objął stanowisko dyrektora wykonawczego koncernu.

Autor:bcz

KOMENTARZE(6)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas