Prasa2017-08-22
2

„CD-Action” liderem sprzedaży wśród pism komputerowych. 8,4 tys. egz. ostatniego numeru „Chipa”

W maju 2017 roku liderem średniej sprzedaży ogółem wśród magazyny komputerowych i o grach był miesięcznik „CD-Action”. Wszystkie magazyny zanotowały spadki sprzedaży, a najwięcej stracił „Komputer Świat” - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.

Sprzedaż ogółem magazynu „CD-Action” (Wydawnictwo Bauer) w maju 2017 roku wyniosła 62 634 egz., czyli o 7,86 proc. mniej  niż w maju 2016 roku - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki

Drugą pozycję zajął „PC Format” (Wydawnictwo Bauer). Jego sprzedaż ogółem w badanym okresie wyniosła 35 926 egz., po spadku o 0,87  proc. - najniższym  w zestawieniu.

Oczko niżej znalazł się „Komputer Świat” (Ringier Axel Springer Polska), który zanotował największy spadek sprzedaży w porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego - o 11,42 proc. do 27 187 egz.

Najsłabszy wynik odnotował ostatni numer magazynu „Chip” (Grupa Burda), który zajął miejsce czwarte - ostatnie. Sprzedaż ogółem tego miesięcznika zmalała o 1,86 proc. do 8 379 egz.

Wydawnictwo Burda Media Polska postanowiło zakończyć wydawanie tego pisma (jego ostatni numer ukazał się w 4 kwietnia br.). W lipcu br. miał zostać zamknięty również serwis internetowy Chip.pl, ale część redakcji pisma założyła spółkę L-Space i zawarła umowę licencyjną z CHIP Holding na dalsze wydanie wersji on-line tego tytułu.

W maju 2017 roku w porównaniu do poprzedniego miesiąca największym wzrostem sprzedaży ogółem pochwalić się mógł „Chip” - o 8,92 proc.

Największy spadek, wynoszący 19,66 proc., odnotował w tym ujęciu „Komputer Świat”.

Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.

Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.

 

Autor:Justyna Dąbrowska

KOMENTARZE(2)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas