Prasa2014-12-15
1

„CD Action” liderem wśród pism komputerowych. „PC World” o 44 proc. w dół

W pierwszych dziewięciu miesiącach br. liderem średniej sprzedaży ogółem wśród magazynów komputerowych i o grach komputerowych był „CD Action”. Większość pism zanotowało spadki sprzedaży, a najwięcej stracił „PC World”. Zyskał jedynie „Komputer Świat”.

Średnia sprzedaż ogółem poświęconego grom magazynu „CD Action” (Wydawnictwo Bauer) w okresie od I do III kwartału 2014 roku wyniosła 80 301 egz., czyli o 7,02 proc. mniej, niż w analogicznym okresie 2013 roku - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki

Drugą pozycję zajął komputerowy magazyn „PC Format” (Wydawnictwo Bauer). Jego średnia sprzedaż ogółem w badanym okresie wyniosła 59 351 egz., po spadku o 10,36 proc.

Na trzeciej lokacie znalazł się „Komputer Świat” (Ringier Axel Springer Polska), którego wynik sprzedażowy w badanym miesiącu zwiększył się o 5,35 proc. i ostatecznie wyniósł 32 492 egz. Jednocześnie był to jedyny wzrost w zestawieniu.

Z kolei najwięcej stracił „PC World” (IDG Poland), który spadł z miejsca czwartego na piąte. Średnia sprzedaż ogółem tego miesięcznika zmalała bowiem o 43,86 proc. i wyniosła 12 051 egz.

Zobacz tabelę


We wrześniu 2014 roku sprzedaż ogółem miesięcznika „CD Action” w porównaniu do września 2013 roku zwiększyła się o 1,40 proc. do 102 623 egz. Drugie miejsce zajął „PC Format” (50 117 egz.; w dół o 17,28 proc.), a trzecie - „Komputer Świat” (41 153 egz.; do góry o 51,24 proc. - największy wzrost w rankingu).

Również i w tym ujęciu najwięcej stracił „PC World”, który spadł z miejsca czwartego na piąte - było to 45,49 proc. do 10 949 egz.

Zobacz tabelę

Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.

Autor:mk

KOMENTARZE(1)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas