Prasa2015-03-16
3

„CD Action” liderem wśród pism komputerowych w 2014 roku. „Chip” z największym spadkiem

W 2014 roku liderem średniej sprzedaży ogółem wśród magazynów komputerowych i o grach komputerowych był „CD Action”. Większość pism zanotowało spadki sprzedaży, a najwięcej stracił „Chip”. Zyskał jedynie „Komputer Świat”.

Średnia sprzedaż ogółem poświęconego grom magazynu „CD Action” (Wydawnictwo Bauer) w 2014 roku wyniosła 81 263 egz., czyli o 4,60 proc. mniej, niż w 2013 roku - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

>>> Zobacz Jedynki gazet i magazynów w naszym nowym serwisie

Drugą pozycję zajął komputerowy magazyn „PC Format” (Wydawnictwo Bauer). Jego średnia sprzedaż ogółem w badanym okresie wyniosła 57 928 egz., po spadku o 11,26 proc.

Na trzeciej lokacie znalazł się „Komputer Świat” (Ringier Axel Springer Polska), którego wynik sprzedażowy w badanym miesiącu zwiększył się o 7,15 proc. i ostatecznie wyniósł 34 120 egz. Jednocześnie był to jedyny wzrost w zestawieniu.

Z kolei najwięcej stracił „Chip” (Grupa Burda), który był czwarty. Średnia sprzedaż ogółem tego miesięcznika zmalała bowiem o 18,71 proc. i wyniosła 14 205 egz.

Zobacz tabelę

W grudniu 2014 roku sprzedaż ogółem miesięcznika „CD Action” w porównaniu do grudnia 2013 roku zwiększyła się o 31,11 proc. do 96 513 egz. - był to największy wzrost w rankingu. Drugie miejsce zajął „PC Format” (56 055 egz.; w dół o 5,33 proc.), a trzecie - „Komputer Świat” (39 016 egz.; do góry o 24,21 proc.).

W ujęciu stracił jedynie będący czwarty w rankingu „Chip” - jego wynik zmalał o 25,72 proc. do 12 508 egz.

Zobacz tabelę

 


Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.

Autor:Michał Kurdupski

KOMENTARZE(3)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas