W pierwszych trzech kwartałach 2015 roku na pozycji lidera sprzedaży wśród magazynów komputerowych i o grach znalazł się „CD-Action”. Jedyny wzrost w zestawieniu zanotował „Komputer Świat”, zaś najwięcej stracił „Chip”.
Średnia sprzedaż ogółem magazynu „CD-Action” (Wydawnictwo Bauer) w okresie od I do III kwartału 2015 roku wyniosła 76 471 egz., czyli o 4,77 proc. mniej niż w analogicznym okresie 2014 roku - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki
Drugą pozycję zajął „PC Format” (Wydawnictwo Bauer). Jego średnia sprzedaż ogółem w badanym okresie wyniosła 51 353 egz., po spadku o 13,48 proc.
Na trzeciej lokacie znalazł się „Komputer Świat” (Ringier Axel Springer Polska), którego średni wynik sprzedażowy w analizowanym miesiącu zwiększył się o 5,29 proc. do 34 191 egz. Jednocześnie był to jedyny wzrost w zestawieniu.
Najsłabiej zaś wypadł „Chip”, który zajął miejsce czwarte - ostatnie. Średnia sprzedaż ogółem tego miesięcznika zmniejszyła się najbardziej w rankingu, bowiem o 25,46 proc. i wyniosła 10 849 egz.
Zobacz tabelęWe wrześniu 2015 roku sprzedaż ogółem miesięcznika „CD Action” w porównaniu do września 2014 roku zmniejszyła się o 38,04 proc. do 63 585 egz. - jednocześnie był to największy spadek w zestawieniu.
Drugie miejsce zajął „PC Format” (52 182 egz.; wzrost o 4,12 proc. - jedyny w zestawieniu), a trzecie - „Komputer Świat” (36 295 egz.; w dół o 11,47 proc.).
Zobacz tabelęSprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.