Technologie2021-05-05
5

Z CD Projekt odchodzi reżyser „Wiedźmina 3” i „Cyberpunka 2077”, oddalono zarzuty mobbingu

Z CD Projekt Red po 17 latach pracy żegna się Konrad Tomaszkiewicz, który był m.in. reżyserem gry „Wiedźmin 3” i drugim reżyserem „Cyberpunka 2077”. Podwładni oskarżyli go o mobbing, a postępowanie wewnętrznej komisji firmy nie potwierdziło tych zarzutów.

Konrad Tomaszkiewicz w rozmowie z agencją Bloomberg potwierdził, że odchodzi z CD Projekt Red. Przyznał, że jest „smutny i trochę rozczarowany”.

Według Bloomberga w pożegnalnym mailu Tomaszkiewicz poinformował, że wewnętrzna komisja firmy po trwającym miesiące postępowaniu oczyściła go z zarzutu mobbingowania podwładnych.

- Mimo to wiele osób czuje strach, stres lub dyskomfort w związku z pracą ze mną - przyznał. Przeprosił zespół firmy za „złą krew”, którą wywołał.

Tomaszkiewicz jednym z głównych twórców „Wiedźmina 3” i „Cyberpunka 2077”

Konrad Tomaszkiewicz z CD Projekt Red, spółką zależną CD Projekt odpowiadającą za produkcję gier, był związany od 2006 roku. Przy tworzeniu „Wiedźmina 2” pełnił kolejno funkcje senior designera, lead quest designera i lead gameplay designera.

W latach 2012-2018 był reżyserem gry „Wiedźmin 3: Dziki Gon” (ukazała się w maju 2015 roku) i dodatków do niej „Krew i wino” i „Serce z kamienia”.

Na początku 2019 roku, po odejściu z Sebastiana Stępnia do Blizzard Entertainment, został dyrektorem kreatywnym i drugim reżyserem gry „Cyberpunk 2077”. Gra pojawiła się w sprzedaży 10 grudnia ub.r., wskutek licznych błędów w wersjach na konsole starej generacji została szybko wycofana z PlayStation Store.

Do końca ub.r. sprzedano 13,7 mln egz. „Cyberpunka 2077”

13 stycznia opublikowano nagranie wideo, w którym wiceprezes spółki Marcin Iwiński wyjaśnił, z czego wynikały problemy z działaniem „Cyberpunka 2077" na konsolach poprzedniej generacji oraz zapowiedział dwa duże pakiety poprawek (tzw. patche) do gry. Pierwszy pakiet pojawił się pod koniec stycznia, a drugi na początku kwietnia.

W drugiej połowie kwietnia CD Projekt poinformował, że do końca grudnia ub.r. sprzedano 13,7 mln egz. „Cyberpunka 2077”. 73 proc. sprzedaży gry stanowiły kopie cyfrowe, a 27 proc. wydania pudełkowe. Około 56 proc. egzemplarzy "Cyberpunk 2077" sprzedano w 2020 roku na komputery PC i Google Stadia, 28 proc. na PlayStation 4, a 17 proc. na Xbox One.

Pod koniec marca CD Projekt opublikował strategię na najbliższe lata, opartą na rozwoju trzech obszarów: studia deweloperskiego CD Projekt Red, głównych marek i działalności w internecie. Firma zapowiedziała, że w br. zamierza skupić się na kolejnych poprawkach i aktualizacjach do „Cyberpunka 2077” oraz darmowych dodatkach (DLC) do niego. Gra w wersji na nową generację konsol PlayStation i Xbox ma pojawić się w drugim półroczu.

Grupa kapitałowa CD Projekt w ub.r. zanotowała 2,14 mld zł przychodów i 1,15 mld zł zysku netto.

Autor:tw

KOMENTARZE(5)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas