Internet 2015-02-23
2

Ceneo z rekordem, Skąpiec przed Okazje.info i Nokautem

Zdecydowanie najpopularniejszą porównywarką cenową jest Ceneo.pl, które w grudniu ub.r. osiągnęło rekordową odwiedzalność. Okazje.info zanotowały niewielki spadek natomiast Skąpiec.pl i Nokaut.pl w pewnych statystykach straciły, a w innych zyskały.

W grudniu ub.r. Ceneo.pl (należące do Grupy Allegro) odwiedziło 6,64 mln internautów (real users), którzy wykonali 94,5 mln odsłon krajowych (w tym 16,6 mln mobilnych), a każdy spędził w nim średnio 14 minut i 10 sekund - wynika z danych Megapanelu PBI/Gemius opracowanych przez Wirtualnemedia.pl.

Ceneo.pl jest zdecydowanym liderem wśród porównywarek cenowych we wszystkich tych statystykach. Serwis zanotował około trzech razy więcej użytkowników niż każda z kolejnych trzech porównywarek (Skąpiec.pl, Okazje.info i Nokaut.pl), a także ponad cztery raz więcej odsłon krajowych niż Skąpiec.pl, prawie siedem razy więcej niż Okazje.info i ponad dziesięć razy więcej niż Nokaut.pl. Na Skąpiec.pl każdy użytkownik spędził średnio 8:55 minuty, a na Okazje.info i Nokaut.pl - po 3-4 minuty.

Do wydawców czołowych porównywarek należą też mniej popularne serwisy tego typu. I tak Taniomania.pl (wchodząca w skład Grupy Ceneo.pl) zanotowała w grudniu 537,4 tys. użytkowników i 1,77 mln odsłon krajowych, Bazarek.pl (należący do Grupy Nokaut.pl) - 376,9 tys. użytkowników i 2,04 mln odsłon, Ceneolokalnie.pl (Grupa Ceneo.pl) - 232,3 tys. użytkowników i 786,3 tys. odsłon. Z kolei Idealo.pl odwiedziło 228 tys. internautów, a Najtaniej.co - 201,4 tys.

Zobacz tabelę


Ceneo.pl zyskało w skali roku 244,8 tys. użytkowników i 8,82 mln odsłon krajowych (to wzrosty o 3,8 i 10,3 proc.), za to średni czas spędzany przez odwiedzającego skrócił się o 51 sekund (czyli o 5,7 proc.). W grudniu ub.r. serwis zanotował rekordową liczbę użytkowników i odsłon krajowych w swojej historii.

Skąpiec.pl, w połowie ub.r. przejęty przez Grupę Onet, zanotował o 140,3 tys. użytkowników więcej (5,9 proc. w górę), 1,36 mln odsłon krajowych mniej (6,2 proc. w dół) oraz 1:44 minuty więcej czasu korzystania przez każdego użytkownika (24,1 proc. w górę).

Niewielkie spadki liczby użytkowników miały Okazje.info i Nokaut.pl - pierwszy stracił 142,6 tys. (6,4 proc. w dół), a drugi - 131,2 tys. (7 proc. w dół). Jednocześnie Okazje.info zanotowały 1,24 mln odsłon krajowych mniej niż przed rokiem (9,2 proc. w dół) i 8 sekund na użytkownika mniej, natomiast Nokaut.pl zyskał 2,55 mln odsłon (to aż 40,4 proc. w górę), a średni czas korzystania z serwisu przez odwiedzającego zmalał aż o 13:43 minuty (czyli o 78,7 proc.).

Zobacz tabelę


Dla porównywarek cenowych, tak jak dużej części sektora e-commerce, najintensywniejszy jest okres zakupowy przed Bożym Narodzeniem. Dlatego Ceneo.pl, Skąpiec.pl i Nokaut.pl to w grudniu przyciągnęły najwięcej użytkowników w ub.r., natomiast w przypadku Okazje.info grudniowy wynik był tylko nieznacznie mniejszy od styczniowego i z miesięcy letnich.

Najsłabszy dla porównywarek jest natomiast okres wiosenny i letni. Nokaut.pl w maju ub.r. miał 4,8 mln użytkowników (wobec 6,64 mln w grudniu), Skąpiec.pl po 1,7-1,8 mln od kwietnia do września (wobec 2,53 mln w grudniu), natomiast Nokaut.pl - 1,09 mln w kwietniu (wobec 1,74 mln w grudniu). W maju Nokaut.pl zanotował zaledwie 439 tys. użytkowników, co może być skutkiem kolejnej kary nałożonej na serwis przez wyszukiwarkę Google - pierwszy razy taka sytuacja miała miejsce trzy lata temu, dotyczyła też porównywarek Ceneo.pl i Nokaut.pl oraz kilkunastu innych polskich stron (więcej na ten temat).

Najbardziej stabilną odwiedzalność z analizowanych serwisów miały w ub.r. Okazje.info - różnica w liczbie użytkowników między najlepszym a najgorszym miesiącem wyniosła 294 tys.

Zobacz tabelę

Autor: tw

KOMENTARZE (2) DODAJ OPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NA PRACA
Praca Start Tylko u nas