Internet2014-04-04
19

Ceneo z rekordem, Skąpiec w górę, Nokaut mocno w dół (TOP porównywarek cen)

W listopadzie i grudniu ub.r. Ceneo.pl odwiedziło rekordowe 6,4 mln użytkowników. Dzięki dużemu wzrostowi popularności Skąpiec.pl wyprzedził Okazje.info, za to mocno zmalał zasięg Nokaut.pl.

Z danych Megapanelu PBI/Gemius wynika, że Ceneo.pl (należące do Grupy Allegro - GG) w styczniu br. odwiedziło 5,9 mln internautów, którzy wykonali na stronie 77,6 mln odsłon (w tym 8,5 mln krajowych odsłon mobilnych), a każdy korzystał z niej średnio przez 13 minut i 4 sekundy.

Serwis jest zdecydowanym liderem wśród porównywarek cenowych - kolejne w rankingu Skąpiec.pl i Okazje.info miały po prawie trzy razy mniej użytkowników i po trzy-pięć razy mniej odsłon. Przy czym zajmujący ostatnie miejsce Nokaut.pl zanotował o prawie trzy minuty dłuższy czas przypadający na przeciętnego użytkownika.

Rekordową odwiedzalność Ceneo osiągnęło w dwóch ostatnich miesiącach ub.r., w czasie bożonarodzeniowego sezonu zakupowego. W listopadzie serwis zanotował 6,4 mln użytkowników i 82 mln odsłon, a w grudniu - też 6,4 mln internautów, 91 mln odsłon i 15 minut przypadające na każdego użytkownika.

>>> Najpopularniejsze serwisy tematyczne w styczniu 2014 roku

Skąpiec.pl miał w styczniu 2,37 mln użytkowników, 23 mln odsłon i 7:10 minuty na każdego użytkownika. Okazje.info odwiedziło 2,21 mln internautów, którzy wykonali na stronie 15,3 mln odsłon i spędzili średnio po 4:44 minuty. Podobne wyniki oba serwisy osiągnęły w listopadzie i grudniu ub.r.

Zestawienie zamyka Nokaut.pl, który miał w styczniu 1,71 mln użytkowników i 6 mln odsłon, za to zanotował najdłuższy czas przypadający na każdego użytkownika - 15:55 minuty.

Zobacz tabelę


W ciągu roku duże wzrosty zasięgu osiągnęły Ceneo.pl i Skąpiec.pl. Pierwszy serwis zyskał 1,2 mln użytkowników (25,8 proc. w górę), a drugi - 800 tys. (51 proc. w górę). Przy czym Ceneo.pl w styczniu br. zanotowało o 6,3 mln odsłon mniej (to spadek o 7,6 proc.) oraz 6 minut i 5 sekund mniej na każdego użytkownika (29 proc. w dół) niż rok wcześniej. Z kolei Skąpiec.pl w styczniu ub.r. nie był w Megapanelu objęty audytem site-centric.

Okazje.info zanotowały w skali roku niewielki wzrost liczby użytkowników (o 95 tys., czyli 4,5 proc.) oraz spadki liczby odsłon (o 1,6 mln, a więc 9,5 proc.) i średniego czasu przypadającego na użytkownika (o 1:25 minuty, czyli 23 proc.).

>>> Portale przyciągają na krócej. Onet, WP i Gazeta.pl na czele, TVN24.pl coraz bliżej o2.pl

Mocno zmalała odwiedzalność Nokaut.pl. Serwis miał w styczniu br. o 1,1 mln użytkowników i 10 mln odsłon mniej niż rok wcześniej (to spadki o 29,2 i 62,5 proc.). Natomiast przeciętny czas spędzany na stronie przez internautę zmniejszył się o 55 proc. - z 35:13 do 15:55 minuty.

Zobacz tabelę


Skokowy spadek popularności Nokautu nastąpił z sierpnia na wrzesień. W pierwszym miesiącu serwis miał 2,7 mln użytkowników i 11,1 mln odsłon, w drugim już tylko 2,07 mln użytkowników i 7,7 mln odsłon. W listopadzie te wyniki podskoczyły co prawda do 2,3 mln i 9,8 mln, ale w grudniu zmalały do 1,9 mln i 6,7 mln.

Przypomnijmy, że na początku sierpnia witryna została na ponad dobę zablokowana przez Google, co natychmiast wykorzystali do reklamowania się jej konkurenci (przeczytaj o tym więcej). Natomiast w listopadzie Nokaut zerwał umowę z Wirtualną Polską obejmującą m.in. promowanie porównywarki na WP.pl (więcej na ten temat).

Zarządzająca serwisem i kilkoma mniejszymi stronami Grupa Nokaut w grudniu ub.r. za 6 mln zł i pakiet swoich akcji kupiła firmę Melog.com wydającą wyszukiwarki nieruchomościowe (więcej na ten temat), która niedługo potem została przejęta przez spółkę Morizon. - Chodzi o poszerzenie Grupy o takie usługi internetowe, które uzyskują przychody w minimalnym stopniu uzależnione od SEO - wyjaśniał prezes Nokautu, Sławomir Topczewski. Firma nie ukrywa, że od kilku miesięcy szuka partnera strategicznego dla porównywarki Nokaut.pl.

Autor:tw

KOMENTARZE(19)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas