Reklama2011-11-30
2

Chiny wprowadzają zakaz przerywania seriali reklamami

Chiński regulator rynku medialnego wprowadził zakaz przerywania seriali reklamami.

Zakaz, wprowadzony przez agencję SARFT (State Administration of Radio, Film and Television), zacznie obowiązywać od 1 stycznia 2012 roku i będzie dotyczył trwających 45 minut odcninków seriali. Stacje nadal będą mogły emitować reklamy między programami.

Władze tłumaczą, że decyzja została podjęta w ramach nowego podejścia do kultury, przyjętego przez Partię Komunistyczną podczas październikowego spotkania. Celem jest zachęcenie nadawców do pokazywania większej ilości programów o tematyce kulturalnej, co pomoże im w wypełnianiu "służby publicznej".

Zakaz przerywania seriali reklamami krytykują marketerzy i same stacje, dla których wiąże się on ze spadkiem wpływów. Na początku listopada lokalne i zagraniczne firmy zapłaciły w sumie około 2,25 miliarda dolarów za prawa do reklamowania się w przyszłym roku na antenie CCTV, największej sieci telewizyjnej w Państwie Środka.

W październiku SARFT zmniejszył liczbę rozrywkowych programów, jakie 34 krajowe kanały mogą emitować w godzinach wieczornych, z 17 do 9. Agencja argumentowała, że ma to na celu zmniejszenie "nadmiernej ilości rozrywki i tendencji schlebiania niskim gustom".

Autor:km

KOMENTARZE(2)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas