Operator kin Cinema City International (CCI), liczy że obiecujące portfolio filmów przełoży się na wzrost sprzedaży biletów w IV kwartale, powiedział w rozmowie z ISB zastępca dyrektora finansowego CCI Nisan Cohen. W III kwartale CCI zwiększyło sprzedaż biletów, ale tylko dzięki otwarciu nowych kin.
„Sprzedaż biletów w porównywalnej liczbie kin spadła w III kwartale rok do roku, ale trzeba pamiętać, że mieliśmy do czynienia z dosyć wysoką bazą porównawczą" - powiedział Cohen.
Dodał, że IV kwartał powinien być lepszy.
„Portfolio filmów, które wejdą na ekrany wygląda naprawdę bardzo optymistycznie" – podkreślił Cohen. Spółka liczy na kolejne części serii filmowych „Twilight" oraz „Mission Impossible" oraz wyjątkowo mocną ofertę polskich filmów włącznie z "Bitwą Warszawską 3D", "Baby są jakieś inne", "Wyjazd integracyjny", "Listy do M.", "Pokaż Kotku co masz w środku i inne…".
W III kw. przychody spółki z działalności kinowej wzrosły o 11,8% r/r do 64,1 mln euro, a same przychody ze sprzedaży biletów o 12,4% do 42,9 mln euro.
W III kw. 2011 r. spółka sprzedała 9,1 mln sztuk biletów, co oznacza wzrost o 12,7% r/r. Jednak liczba biletów sprzedanych w porównywalnej liczbie sal kinowych wyniosła 6,9 mln biletów, czyli spadła o 13,9% r/r.
Narastająco w I-III kw. 2011 roku spółka miała 14,78 mln euro skonsolidowanego zysku netto wobec 24,82 mln euro zysku rok wcześniej, przy przychodach odpowiednio 197,58 mln euro wobec 177,98 mln euro.