PR2013-05-16
3

Co piąty dziennikarski materiał lifestyle'owy z informacjami od PR-owców (infografika)

Dziennikarze zajmujący się tematyką lifestyle'ową w co piątym swoim materiale umieszczają informacje zdobyte od PR-owców. Nie lubią kontaktować się z nimi drogą telefoniczną, a klasyczne konferencje są nadal ich ulubioną formą spotkań z klientami i PR-owcami - wynika z badania Edelman Polska.

Dziennikarze lifestyle nie lubią rozmawiać z PR-owcami przez telefon. Najbardziej preferowaną formą kontaktu z konsultantem jest korespondencja e-mail (80%), następnie spotkanie "face to face" (10%) lub rozmowa podczas eventu branżowego (7%). Najmniej dziennikarzy wskazało rozmowę telefoniczną jako preferowaną formę kontaktu (3%). Żaden z nich nie wskazał kontaktu poprzez social media.

Najatrakcyjniejszą formą przekazywania informacji według większości z dziennikarzy jest klasyczna informacja prasowa (36%). Wolą je od zdjęć, czy infografik. Zarówno dziennikarze prasowi (48%), jak i internetowi (40%), uważają konferencję prasową za najlepszą formę wydarzenia organizowanego przez firmy, przy czym 24% dziennikarzy internetowych spotkania firmowe uważa za stratę czasu.

Według badanych dziennikarzy informacje przesyłane przez PR-owców są ciekawe i chętnie wykorzystują je do publikacji (35%), ale są zdecydowanie za długie (43%). Dziennikarze chętnie korzystają też z cytatów (41%).

Za największy grzech PR-owca dziennikarze lifestyle uważają zbytnią natarczywość, częste telefony i maile. W przypadku dziennikarzy prasowych na drugim miejscu znajduje się nieznajomość osób, z którymi kontaktują się PR-owcy (25%). Dziennikarze internetowi jako jeden z grzechów również podkreślali wysyłanie informacji prasowych do wielu osób z widoczną listą mailingową (21%).

Jednocześnie prawie połowa badanych dziennikarzy (48%) umieszcza informacje uzyskane od konsultanta PR w co piątym materiale. PR-owiec jest również wskazywany przez dziennikarzy jako główne źródło informacji na temat produktów lub usług danej firmy (56%). O połowę mniej dziennikarzy czerpie tego typu informacje z firmowej strony internetowej (24%). Największym atutem PR-owców jest ułatwienie w uzyskaniu wiarygodnych informacji o firmie (39%). Drugim atutem jest szybka reakcja na każdą prośbę dziennikarza (33%). Docenione zostało także ułatwienie redakcji dotarcia do przedstawiciela firmy (23%).

Badanie "Dziennikarze lifestyle a PR-owcy" zostało przeprowadzone w dniach 4.01.2013 – 8.02.2013 przez konsultantów działu Consumer agencji Edelman Polska. W badaniu wzięło udział 102 dziennikarzy zajmujących się szeroko pojętą tematyką lifestyle, piszących m.in. dla takich tytułów jak "Elle", "Cosmopolitan", "Pani Domu", "Claudia",  polki.pl i wp.pl. Zostali oni podzieleni według tematów, jakimi się zajmują: styl życia, moda, uroda, kulinaria, nowości produktowe, wydarzenia/gwiazdy, handel, branża spożywcza, parenting. Badanie opierało się na odpowiedziach udzielonych w przesłanej do dziennikarzy ankiecie składającej się z 14 zamkniętych pytań i 2 otwartych. Na potrzeby badania uwzględniono następujące specjalizacje: telewizyjną, internetową, radiową oraz prasową. Dziennikarze mogli wskazać więcej niż jedną specjalizację, którą się trudnią. Uczestnictwo było w pełni anonimowe.

Autor:km

Więcej informacji:pisma lifestylowe, Edelman Polska

KOMENTARZE(3)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas