Reklama2013-08-19
10

Coca-Cola rusza z kampanią w obronie słodzików. Spadek sprzedaży napojów zawierających aspartam

Nowa kampania reklamowa Coca-Coli ma na celu ukazanie walorów sztucznych słodzików. Koncern boryka się bowiem ze spadkiem sprzedaży napojów je zawierających.

Kampania przewiduje publikacje w prasie, a także spoty telewizyjne, które mają pokazać konsumentom dobre strony stosowania sztucznych słodzików, czyli aspartamu znanego też pod marką NutraSweet. Koncern chce również walczyć w ten sposób z opinią o szkodliwości substancji, pokazując ją jednocześnie jako efektywne narzędzie do kontrolowania wagi. Coca-Cola podkreśla, że aspartam jest stosowany nie tylko w produkowanych przez nią napojach, ale też w wielu innych artykułach spożywczych. Wszystkie te działania będą prowadzone pod nazwą „The Skinny on Aspartame”.

Przyczyną kampanii Coca-Coli jest regularny spadek popularności napojów dietetycznych, w których stosowany jest aspartam. W ubiegłym roku linia Diet Coke sprzedawała się o 3 proc. gorzej, kiedy klasyczna Coca-Cola zanotowała jedynie 1 proc. spadek. Dietetyczne napoje stanowią tymczasem jedną trzecią całkowitej sprzedaży koncernu.

Sprzedaż dietetycznych napojów dotyka nie tylko Coca-Colę, ale również Pepsi. Konkurencyjna linia produktów tego typu zanotowała spadek sprzedaży na poziomie 6,2 proc. Tendencja ta utrzymuje się od roku 1998, a za jej przyczynę uznaje się stopniową zmianę nawyków żywieniowych oraz większą świadomość konsumentów.



Koncerny szukają w związku z tym alternatyw. Kilka tygodni temu w Argentynie zadebiutowała unikatowa zielona Coca-Cola Life. Do słodzenia zastosowano w niej wyciąg z rosnącej w Ameryce Południowej rośliny - stewii (zobacz więcej).

Autor:tp

KOMENTARZE(10)DODAJOPINIĘ

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas