Reklama2010-11-19
0

comScore: ponad 100 mln użytkowników z Europy Zach. dostaje SMS-owe reklamy

100,5 miliona mobilnych konsumentów z określanych jako EU5 pięciu największych państw Europy Zachodniej (Wielka Brytania, Niemcy, Francja, Hiszpania, Włochy) otrzymało we wrześniu reklamowe wiadomości SMS.

Stanowili oni 43,6 proc. z ogólnej liczby 230,5 miliona użytkowników telefonów komórkowych w omawianym regionie - wynika z danych firmy badawczej comScore.

Prawie co czwarty posiadacz mobilnego urządzenia (24,8 proc. - 57,3 mln) widział też na jego ekranie reklamę na stronie internetowej lub w zainstalowanej aplikacji.

W przypadku reklam SMS-owych, największa grupa użytkowników otrzymała wiadomości promujące produkty, usługi i marki (26,3 proc. - 60,7 mln), a następnie zachęcające do wzięcia udziału w konkursie (14,5 proc. - 33,4 mln), oferujące kupony rabatowe (8,9 proc. - 20,5 mln) oraz namawiające do wsparcia organizacji charytatywnych i non-profit (4,2 proc. - 9,7 mln).

W przypadku tych ostatnich zanotowano największy odsetek reakcji zwrotnych (11,6 proc.), polegających na odpowiedzi na wiadomość tekstową, kliknięciu w odnośnik do witryny lub zadzwonieniu pod podany numer. Następnie użytkownicy najczęściej odpowiadali na SMS-y z rabatami (10,3 proc.), konkursami (7,3 proc.) oraz reklamami produktów, usług i marek (5,7 proc.).

Autor:km

KOMENTARZE(0)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas