Telewizja2017-07-04
14

Coraz gorsze wyniki „wielkiej czwórki”, udany tydzień TVP Info. „Fakty” i „Sprawa dla reportera” hitami

Najchętniej oglądanym programem telewizyjnym w zeszłym tygodniu był dziennik „Fakty”, a na podium znalazły się jeszcze: „Sprawa dla reportera” i „Wiadomości”. Wśród stacji liderem był Polsat - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl.

Największą widownię w zeszłym tygodniu, tj. w okresie od 26 czerwca do 2 lipca 2017 roku, zgromadziły „Fakty”, pokazane 30 czerwca w TVN. Dziennik tego dnia miał średnio 2,51 mln osób. Udział stacji w tym czasie wyniósł 25,56 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

Na drugim miejscu uplasowała się „Sprawa dla reportera”. Program Elżbiety Jaworowicz w zeszły czwartek na antenie TVP1 śledziło średnio 2,33 mln widzów, co dało stacji 17,70 proc. udziału.

Drugim najchętniej oglądanym programem informacyjnym w zeszłym tygodniu były „Wiadomości” TVP1, które 29 czerwca obejrzało 2,31 mln widzów (20,71 proc. udziału). Była to trzecia topowa pozycja programowa w rankingu.

Z kolei najpopularniejszy „Teleexpress” TVP1 zgromadził 2,21 mln widzów (emisja 2 lipca; 4. pozycja). 1,84 mln oglądających miały pokazane tego samego dnia „Wydarzenia” TVP1 (8. pozycja).

Zobacz tabelę

Wśród widzów w grupie komercyjnej 16-49 liderem oglądalności był tutaj film „Hancock”, który w Polsacie oglądało średnio 982 tys. osób, co dało stacji 20,63 proc. udziału.

Drugie miejsce zajął film „Hobbit: Bitwa Pięciu Armii” (961 tys. widzów; 20,24 proc. udziału), a podium uzupełniają „Fakty” (931 tys. widzów; 21,03 proc. udziału).

Zobacz tabelę

20 najlepiej oglądanych programów - grupa 16-59.

Zobacz tabelę

Udział Polsatu wśród wszystkich widzów w zeszłym tygodniu zmniejszył się o 0,46 pkt. proc. do 10,24 proc.

Z trzeciego na drugie miejsce awansowała TVP1, której udział w analizowanym okresie wyniósł 9,04 proc., po wzroście o 0,34 pkt. proc. Na ostatnią lokatę podium spadł TVN. Udział tej stacji wyniósł 8,99 proc. (w dół o 0,26 pkt. proc.).

Oczko niżej znalazła się TVP2, której średni udział wyniósł 6,01 proc. (- 0,19 pkt. proc.).

Łączny udział tzw. „wielkiej czwórki” w zeszłym tygodniu w porównaniu do poprzedniego zmniejszył się z 34,85 proc. do 34,28 proc. Jak wynika z analizy naszego portalu, jest to najniższy tygodniowy wynik czterech głównych stacji w historii pomiarów oglądalności w naszym kraju.

Pierwszą piątkę uzupełnia kanał TVN24 (4,75 proc.; w dół o 0,08 pkt. proc.).

Udany tydzień zanotowało TVP Info, które uplasowało się oczko niżej (4,71 proc.; + 0,71 pkt. proc.).

Zobacz tabelę

Wśród widzów w grupie 16-49 (docelowej dla stacji komercyjnych) nowym liderem został TVN, który wyprzedził Polsat. Udział tej stacji jednak zmniejszył się o 0,23 pkt. proc. do 11,65 proc.

Z kolei wynik Polsatu uplasował się na poziomie 11,21 proc., po spadku udziału wynoszącym 0,88 pkt. proc.

Tzw. „wielką czwórkę” uzupełniają: Dwójka (do góry o 0,35 pkt. proc. do 5,58 proc.) i Jedynka (+ 0,40 pkt. proc. 5,36 proc.).

Zobacz tabelę

W grupie wiekowej 16-59 pierwszy był Polsat (w dół o 0,55 pkt. proc. do 11,34 proc.).

Zobacz tabelę

Autor:Michał Kurdupski

KOMENTARZE(14)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas