Nowy serial TVP 1 „Ratownicy” śledzi średnio 2,73 mln widzów. To nieco mniej niż kanał gromadził w tym paśmie przed rokiem.
Średni udział w rynku produkcji wynosi 20,19 proc. w grupie 4+ oraz 16,92 proc. w komercyjnej grupie docelowej. Przed rokiem w analogicznym okresie kanał miał 22,45 proc. udziału w grupie 4+ oraz 20,87 proc. udziału wśród widzów między 16 a 49 rokiem życia - wynika z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl.
TVP 1 w trakcie emisji serialu wygrywa z konkurencją (w grupie 4+). Druga pozycja przypada stacji TVN – emitującej między innymi reality 'Top Model – zostań modelką” (2,48 mln widzów i 18,34 proc. udziału w rynku). Liderem w grupie komercyjnej (16-49) jest TVN.
Z danych Nielsen Audience Measurement wynika, że serial przyciąga kobiety, widzów powyżej 35 roku życia oraz mieszkańców dużych i największych miast.
„Ratownicy” opowiadający o życiu prywatnym i zawodowym ratowników górskich pracujących w polskich Tatrach. W serialu wyreżyserowanym przez Marcina Wronę, występują m.in. Bogusław Linda, Natalia Rybicka i Tomasz Schuchardt. “Ratownicy” nadawani są w środy o 21.30.