Badania2015-12-18
2

Coraz więcej Polaków wydaje na prezenty świąteczne ponad 600 zł

Zakup świątecznych prezentów pochłonie nawet połowę bożonarodzeniowego budżetu Polaków - wynika z badania GfK.

Ponad 55 proc. respondentów zamierza przeznaczyć na zakup świątecznych prezentów od 200 do 600 zł. To niemal tyle samo, co przed rokiem - wówczas odpowiedzi mieszczące się w tym przedziale zadeklarowało 58 proc. uczestników badania. Rośnie natomiast grupa wydających na prezenty powyżej 600 zł. W 2014 roku było to 19 proc., a obecnie - 26 proc. respondentów.

Właściwie wszyscy (97 proc.) deklarują, że chcą dokonać zakupów świątecznych przed 24 grudnia. Obdarujemy głównie najbliższych członków rodziny i dzieci. W tym roku częściej niż 12 miesięcy temu zrobimy przyjemność również sobie samym. Zakup prezentów na własny użytek deklaruje 27 proc. respondentów - o 8 proc. więcej niż przed rokiem. Blisko 3/4 badanych twierdzi, że przynajmniej część prezentów zakupi przez internet (5 proc. wskazań w tej grupie to kupujący prezenty wyłącznie w internecie).

Zdecydowana większość Polaków zapłaci za prezenty gotówką, ale 13 na 100 kupujących będzie wspierało się w tym celu zakupami na raty.

Pięć najczęściej wymienianych grup prezentów, które Polacy chcą w tym roku kupić na raty, to również ścisła czołówka towarów finansowanych w internecie w trakcie roku. Mniej więcej co piąty z respondentów wskazywał chęć podarowania sprzętu AGD, RTV lub fotograficznego kupionego na raty.


Blisko połowa badanych, którzy zamierzają kupić prezenty na raty w internecie, zamierza w tym roku wydać większą kwotę niż przed rokiem. Spośród elementów, które najmocniej zachęcają do zakupu prezentów świątecznych na raty, internauci wskazywali raty 0 proc.

Badanie „Prezenty gwiazdkowe i zakupy na raty” zostało przeprowadzone przez GfK na zlecenie Santander Consumer Banku w dniach 27-0 listopada 2015 r. metodą wywiadów samodzielnych realizowanych za pośrednictwem internetu (CAWI - Computer Assisted Web Interviews). W ramach badania zrealizowano 1003 wywiady. Do badania zapraszane były osoby w wieku 18+. Próba odzwierciedla populację Polski w wymiarze płci, wieku oraz wielkości zamieszkiwanej miejscowości.

Autor:km

KOMENTARZE(2)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas