Telewizja2010-01-11
9

Coraz więcej widzów TVP Info i Polsat News

TVP Info i Polsat News to jedyne stacje informacyjne, które miały w grudniu br. większy udział w rynku niż rok wcześniej. Straciły natomiast TVN 24, Superstacja i kanały biznesowe. W raporcie Wirtualnemedia.pl także o popularności stacji informacyjnych w grupach wiekowych 16-49 i 50+.

Stały lider rankingu kanałów informacyjnych, czyli stacja TVP Info kolejny miesiąc z rzędu pnie się do góry. W grudniu 2009 roku przyciągała średnio codziennie 287 tys. widzów, czyli aż o 15,77 proc. więcej niż w analogicznym miesiącu 2008 roku., a jej udział w rynku wzrósł z 3,73 proc. do 4,24 proc. - wynika z danych AGB Nielsen Media Research przygotowanych dla Wirtualnemedia.pl.

Kolejny raz spadek widowni (tym razem o 9,41 proc.) zanotowała natomiast konkurencyjna TVN 24, którą w grudniu ub.r. oglądało 145 tys. widzów, a o 0,27 pkt. proc. spadł udział tej stacji w rynku i wyniósł 2,14 proc.

Tradycyjnie największy wzrost dotyczył znajdującego się na pozycji trzeciej najmłodszego kanału w zestawieniu, czyli Polsat News. Każdą jego minutę w grudniu 2009 roku oglądało średnio 20 tys. widzów, czyli o 42,36 proc. więcej niż rok wcześniej, a udział stacji wzrósł z 0,21 proc. do 0,29 proc.

Z kolei czwarta w rankingu Superstacja straciła w grudniu br. widzów - jej oglądalność spadła bowiem o 22,33 proc. do 11 tys. osób, a udział w rynku zmniejszył się z 0,21 proc. do 0,16 proc. 

Zobacz tabelę


W grudniu ub.r. spadła oglądalność obu kanałów biznesowych. Najwięcej, bo aż 51,65 proc. widzów straciła stacja TVN CNBC Biznes, którą w zeszłym miesiącu oglądało 1,5 tys. osób. Udział kanału spadł natomiast z 0,05 do 0,02 proc. Mniejszy spadek wynoszący 32,39 proc. zanotowała mająca nieco lepsze wyniki TV Biznes. W grudniu kanał też miał 2 tys. widzów, a jego udział wyniósł 0,03 (rok wcześniej 0,05 proc.). 

Zobacz tabelę


Dane telemetryczne pokazują, że stacje informacyjne znacznie większa popularnością niż w całej populacji cieszą się wśród widzów powyżej 50. roku życia. Tam udział w grudniu np. TVP Info to aż 6,56 proc., zaś TVN 24 - 2,86 proc. Słabiej kanały newsowe radzą sobie natomiast grupie komercyjnej 16-49, gdzie ich udziały są niższe niż w 4+. Jednak co ciekawe w tej grupie poza TVP Info i Polsat News swój wynik w zeszłym miesiącu poprawiła także TVN 24, notująca spadek w 4+. 

Zobacz tabelę


Najpopularniejsze programy w stacjach informacyjnych w grudniu ub. r. 

Zobacz tabelę

Autor:pp / pp / pp

KOMENTARZE(9)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas