Cyfrowy Polsat oczekuje, że dzięki połączeniu z Telewizją Polsat w krótkim terminie poprawi połączoną marżę EBITDA grupy o 2 pkt proc., wynika z komunikatu spółki. Wartość transakcji ma wynieść 3,75 mld zł. W efekcie powstanie grupa medialna o rocznych przychodach ponad 2,4 mld zł.
"Zarząd Cyfrowego Polsatu oczekuje, że dzięki transakcji już w krótkim terminie pojawią się synergie, a w dłuższym okresie spodziewane jest uzyskanie strategicznych korzyści. Marża EBITDA pro forma uwzględniająca wyniki obu spółek za okres 12 miesięcy zakończony 30 czerwca 2010 r., kształtuje się na poziomie 31%. Jednak, oczekiwany wzrost rynku reklamowego i przychodów abonamentowych, razem ze spodziewanymi synergiami wynikającymi z transakcji, powinny w krótkim terminie poprawić marżę połączonych firm" - czytamy w komunikacie.
Zgodnie z oczekiwaniami zarządu Cyfrowego Polsatu, pozytywny wpływ na marżę EBITDA w wysokości 2 pkt proc. nastąpi w krótkim terminie, dzięki synergiom w takich obszarach, jak: promocja, zabezpieczenie treści (kontentu), marketing, transpondery, zakupy czy centralizacja funkcji administracyjnych oraz kolejnych 2 pkt proc. w średnim i długim terminie, poprzez wzrost liczby abonentów, wzrost średniego przychodu na abonenta (ARPU) oraz wprowadzanie nowych technologii i produktów.
"Po zamknięciu transakcji nabycia Telewizji Polsat, nasze kluczowe elementy strategii pozostaną niezmienne. Koncentrujemy się na wzroście w segmencie płatnej telewizji, rozwoju usług szerokopasmowego dostępu do internetu i telefonii komórkowej oraz wprowadzaniu nowych produktów. Akwizycja Telewizji Polsat powinna przyspieszyć realizację tych celów, przy jednoczesnym budowaniu wartości dla akcjonariuszy Cyfrowego Polsatu" – powiedział prezes Cyfrowego Polsatu Dominik Libicki, cytowany w komunikacie.
Cyfrowy Polsat podał, że dzięki akwizycji stanie się liderem rynku medialnego w Polsce o przychodach 2,4 mld zł, wg łącznej sprzedaży Cyfrowego Polsatu i Telewizji Polsat za 12 ostatnich miesięcy zakończonych 30 czerwca 2010 r. Zgodnie z komunikatem, 55% sprzedaży połączonej grupy, czyli 1,315 mld zł stanowią przychody z abonamentu, a 38% (910 mln zł), to wpływy z reklamy telewizyjnej. Pozostałe przychody wynoszą 178 mln zł, co odpowiada 7% sprzedaży. Podobnie kształtowałaby się struktura EBITDA. Łączna wartość skonoslidowanego zysku EBITDA pro forma wypracowanego w okresie 12 miesięcy zakończonym 30 czerwca br. wynosi blisko 650 mln zł, z czego 58% przypada na Cyfrowy Polsat, a 42% na Telewizję Polsat.
Narastająco w I-III kw. 2010 roku Cyfrowy Polsat miał 221,52 mln zł skonsolidowanego zysku netto wobec 188,88 mln zł zysku rok wcześniej, przy przychodach odpowiednio 1105,83 mln zł wobec 928,85 mln zł.