Telewizja2016-02-29
19

Cyfrowy Polsat z 9,82 mld zł wpływów i 1,16 mld zł zysku, milion klientów SmartDomu

Zygmunt SolorzZygmunt Solorz

W 2015 roku Grupa Cyfrowy Polsat zanotowała wzrosty przychodów ze sprzedaży i zysku netto - odpowiednio do 9,82 mld zł i 1,16 mld zł. Zwiększyła się liczba sprzedanych usług internetu i płatnej telewizji, a zmalała - telefonii komórkowej. Liczba klientów SmartDomu osiągnęła milion.

Wpływy Grupy Cyfrowy Polsat wzrosły w skali roku z 7,41 mld zł do 9,82 mld zł, czyli o 32,6 proc., a koszty operacyjne - z 5,98 mld zł do 7,87 mld zł, czyli o 31,6 proc. Większość przychodów stanowiły wpływy detaliczne od klientów (6,55 mln zł), natomiast wpływy Grupy Polsatu z reklam i sponsoringu osiągnęły wartość 1,04 mld zł, o 8,6 proc. więcej niż w 2014 roku.

Zysk operacyjny firmy wyniósł w ub.r. 1,98 mld zł (wobec 1,44 mld zł rok wcześniej), a zysk netto - 1,16 mld zł (wobec 292,5 mld zł rok wcześniej). Natomiast wynik EBITDA spółki wzrósł rok do roku z 2,74 mld zł do 3,68 mld zł.

- Przede wszystkim cieszę się, że proces konsolidacji Grupy postępował zgodnie z planem i założeniami. Nastąpiła już niemal całkowita integracja operacyjna, organizacyjna i strukturalna Cyfrowego Polsatu i Polkomtelu, dzięki czemu Grupa będzie mogła skupić się już wyłącznie na realizacji strategii i celów biznesowych - komentuje Zygmunt Solorz-Żak, przewodniczący rady nadzorczej Grupy Cyfrowy Polsat. - Bardzo ważnym i przeprowadzonym z sukcesem projektem, który dobiegł końca 29 stycznia bieżącego roku, był proces refinansowania dotychczasowego zadłużenia Grupy, który przyniesie oszczędności odsetkowe w wysokości ok. 400 mln zł rocznie, a także większą elastyczność i bezpieczeństwo działania, uproszczoną strukturę zadłużenia oraz dobre perspektywy dalszego rozwoju Grupy - dodaje.

Wartość bilansowa zadłużenia netto Grupy Cyfrowy Polsat na koniec ub.r. wynosiła 10,86 mld zł.

Na koniec ub.r. Grupa Cyfrowa Polsat świadczyła swoim klientom indywidualnym i biznesowym 16,47 mln usług abonamentowych i przedpłaconych, o 0,1 proc. więcej niż rok wcześniej. Liczba usług abonamentowych wzrosła o 2,2 proc., do 12,61 mln (co stanowiło 76,6 proc. wszystkich, o 1,7 pkt proc. więcej niż na koniec 2014 roku), natomiast liczba usług przedpłaconych zmalała o 6,8 proc., do 3,85 mln.

W segmencie abonamentowym zwiększyła się liczba sprzedanych usług płatnej telewizji (o 2,5 proc., do 4,5 mln) i internetu (o 16,6 proc., do 1,59 mln), a spadła w przypadku telefonii komórkowej (o 1,1 proc., do 6,52 mln). Średni miesięczny przychód na klienta (ARPU) całym ub.r. wyniósł 87,3 zł, o 1,6 proc. więcej niż rok wcześniej, a wskaźnik odpływu klientów osiągnął wartość 10 proc., po wzroście o 0,9 pkt proc.

W segmencie przedpłaconym liczba sprzedanych usług telewizji zmalała do 32 tys. (czyli aż o 74 proc.), a telefonii komórkowej - do 3,59 mln (o 5,3 proc.). Natomiast liczba usług internetu zwiększyła się o 5,9 proc., do 231,3 tys. Średnie miesięczne wpływy ze sprzedanej usługi wynosiły 18,3 zł, o 3,4 proc. więcej niż rok wcześniej.

Z programu rabatowego SmartDom na koniec ub.r. korzystało 1,02 mln klientów (wobec ok. 900 tys. na koniec trzeciego kwartału ub.r. i 569 tys. na koniec 2014 roku), którzy mieli łącznie wykupionych 3,04 mln usług. - Mogę jednoznacznie stwierdzić, że smartDOM nie tylko sprawdza się jako nasza odpowiedź na dynamicznie zmieniające się otoczenie rynkowe i oczekiwania konsumentów, ale jest także ważnym elementem budowania naszej przewagi konkurencyjnej - podkreśla Tobias Solorz, prezes Grupy Cyfrowy Polsat.

Autor:tw

KOMENTARZE(19)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas