Technologie2012-03-08
2

Czego oczekują klienci od operatorów komórkowych?

Do głównych kryteriów oceny operatorów komórkowych należą sprawna obsługa klienta i wsparcie techniczne, inicjatywy zwiększające lojalność klientów oraz przejrzysty proces fakturowania i płatności. Dla klientów zorientowanych na karierę najważniejszy jest sposób fakturowania i płatności, natomiast młodzi profesjonaliści oczekują propozycji dostosowanych do indywidualnych wzorców korzystania z telefonu - wynika z raportu działu ConsumerLab firmy Ericsson.

Z raportu wynika, że klienci należący do różnych kategorii mają zróżnicowane potrzeby. W przypadku osób starszych i mniej obeznanych z nowoczesną technologią o zadowoleniu decyduje sam proces zakupu telefonu.

Klienci zorientowani na karierę skupiają się na rachunkach i płatnościach. Oczekują przejrzystego systemu fakturowania i naliczania należności bez zawyżonych, nieoczekiwanych lub ukrytych opłat.

Młodzi profesjonaliści cenią sobie inicjatywy zwiększające lojalność klientów, takie jak propozycje przejścia do planu usług dostosowanego do sposobu, w jaki korzystają z telefonu.

Z kolei dla rodziców najważniejszym czynnikiem jest proces fakturowania. Chcą oni kontrolować wykorzystanie telefonów zarówno własnych, jaki i swoich dzieci przez internet lub za pomocą odpowiedniej aplikacji.

Głównym powodem kontaktowania się klientów z operatorami jest zmiana planu usług na droższy lub tańszy. 61% badanych kontaktowało się ze swoimi operatorami w ciągu ostatnich sześciu miesięcy z tego właśnie powodu, 58% - w celu uzyskania pomocy lub rozwiązania problemu, a 51% - aby uzyskać więcej informacji o nowych usługach lub produktach.

Dział Ericsson ConsumerLab przeprowadził wywiady z prawie trzema tysiącami osób ze Stanów Zjednoczonych, Brazylii i Rosji.

Autor:km

Więcej informacji:operator komórkowy

KOMENTARZE(2)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas