Internet 2011-06-08
3

Czerwony Widelec - grupowe zamawianie posiłków online

Nowy startup z Trójmiasta CzerwonyWidelec.pl wykorzystuje ideę zakupów grupowych i przenosi ją do biur i instytucji. Serwis pozwala na grupowanie indywidualnych zamówień na posiłki (z dostawą), wprowadzając przy tym rabaty progowe.

CzerwonyWidelec.pl to serwis, który nie tylko umożliwia zamawianie posiłków online, ale pozwala grupować wiele zamówień posiłków do biura w jedno grupowe zamówienie i uzyskiwać przy tym rabaty.

Witryna skierowana jest głównie do pracowników firm i instytucji zamawiających lunch na dowóz. Dla uzyskania zniżek kluczowe jest złożenie zbiorowego zamówienia w jednym wybranym lokalu (z katalogu dostępnych w serwisie). Im większa grupa zamawiających lunch i wyższa wartość całego zamówienia, tym większy rabat.

Osoba chcąca zainicjować zamówienie grupowe wybiera restaurację z okolicy i konkretne dania z menu – dla siebie. Następnie otwiera zamówienie grupowe (może wybrać istniejącą już w danej lokalizacji grupę lub założyć własną, zapraszając do niej znajomych z biura – wystarczy, że wprowadzi do systemu ich adresy e-mail) i ustala czas oraz miejsce dostawy. System wysyła e-mail do każdego członka grupy z zaproszeniem i informacją o otwarciu zamówienia grupowego, a zamawiający czeka, aż pozostali członkowie grupy wybiorą dania dla siebie i dołączą do zamówienia. Po zebraniu zamówień wszystkich chętnych osób, inicjator wspólnego lunchu przekazuje zamówienie grupowe do realizacji. Za pośrednictwem specjalnego terminala, Czerwony Widelec wysyła zamówienie do lokalu, a restauracji pozostaje dostarczenie wszystkich dań o ustalonej godzinie pod wskazany adres. Każda osoba może być inicjatorem i uczestnikiem wielu grup.

System umożliwia uzyskiwanie specjalnych rabatów, których wysokość zależna jest od osiąganych przez grupę progów cenowych. Uczestnicy danego zamówienia grupowego skrzyknięci w ramach jednej firmy czy instytucji widzą, jakiej kwoty brakuje im do osiągnięcia kolejnego progu rabatowego, mogą więc zapraszać do wspólnego lunchu dodatkowe osoby. Powiększając grono zamawiających i kwotę wspólnego zamówienia, zyskują wyższe rabaty, a tym samym obniżają cenę jednostkową posiłku.

Obecnie płatności za usługę są realizowane wyłącznie gotówkowo, ale jeszcze w tym miesiącu ma zostać wprowadzona możliwość płacenia za zamówienia kartą kredytową oraz on-line, poprzez zasilanie kont pre-paidowych.

W pierwszej fazie rozwoju Czerwony Widelec buduje swoją ofertę w oparciu o umowy z lokalami dwóch aglomeracji: Trójmiasta i Warszawy. W następnych miesiącach baza restauracji ma być rozszerzana o kolejne duże miasta.

Projekt jest wspierany przez dwóch głównych inwestorów - InQbe i gdański fundusz zalążkowy Business Angel Seedfund. Jednym ze źródeł inspiracji autorów Czerwonego Widelca był amerykański serwis seamlessweb.com. Posiada on obecnie ponad milion zarejestrowanych użytkowników i 6,5 tys. zgrupowanych w nim restauracji.

Czerwony Widelec ma swój profil na Facebooku (http://www.facebook.com/czerwonywidelec), który ma przyciągać fanów postulatem "W biurze jem na klawiaturze!". Serwis jest także promowany pod większymi biurowcami, gdzie wchodzącym osobom wręczane są konfekcjonowane sztućce z chusteczką (w tym czerwony widelec) oraz promocyjny bon żywieniowy o treści: "Sztućce już masz, dajemy Ci jeszcze 5 zł na start".

Autor: km

KOMENTARZE (3) DODAJ OPINIĘ

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NA PRACA
Praca Start Tylko u nas