Wszystkie czołowe stacje miały w maju br. mniejszy udziały w rynkuniż rok wcześniej. Liderem była TVP 1 przed TVP 2, a najwięcejstracił TVN. W grupie komercyjnej największy udział miała takżeJedynka, ale drugi był Polsat. Ranking top 30 stacji tylko wraporcie Wirtualnemedia.pl.
Liderem rynku telewizyjnego w maju 2009 rokubyła "Jedynka" - wynika z najnowszych danychTNS OBOP przygotowanych dla Wirtualnemedia.pl.W porównaniu z analogicznym okresem w 2008 roku TVP1 zanotowałaspadek udziału w rynku o 1,68 punktu proc. do poziomu 21,99 proc..Druga w rankingu TVP2 straciła 1,10 punktu proc.(16,07 proc.).
Na trzecie miejsce awansowała telewizja Polsat,spadek o 1,36 punktu proc. (14,40 proc.).
Na czwartej pozycji - spadek o 1,82 punktu proc. - znalazła sięTVN (14,30 proc.).
W maju swój wynik poprawiła m.in. TV4 (wzrost o0,35 punktu proc.).
W grupie 16-49 - docelowej dla stacji komercyjnych- pozycję lidera utrzymała TVP1, mimospadku.
Zobacz tabelę
W grupie 16-49 (miasta) na pozycji lidera znalazła się TVN przedTVP1.
Zobacz tabelę