Wszystkie czołowe stacje miały w kwietniu br. mniejszy udziały wrynku niż rok wcześniej. Liderem była TVP 1 przed TVP 2, anajwięcej stracił TVN. W grupie komercyjnej największy udział miałatakże Jedynka, ale drugi był Polsat. Ranking top 30 stacji tylko wraporcie Wirtualnemedia.pl.
Liderem rynku telewizyjnego w kwietniu* 2009 roku była "Jedynka"- wynika z najnowszych danych TNS OBOP przygotowanych dla Wirtualnemedia.pl.W porównaniu z analogicznym okresem w 2008 roku TVP1 zanotowałaspadek udziału w rynku o 1,32 punktu proc. do poziomu 21,98 proc..Druga w rankingu TVP2 straciła 1,90 punktu proc. (15,45 proc.).
Na trzecie miejsce awansowała telewizja Polsat, spadek o 0,30punktu proc. (15,07 proc.).
Na czwartej pozycji - spadek o 2,42 punktu proc. - znalazła sięTVN (14,63 proc.).
W kwietniu swój wynik poprawiła m.in. TV4 (wzrost o 0,5 punktuproc.) i TV Puls (wzrost o 0,27 punktu proc.)
W grupie 16-49 - docelowej dla stacji komercyjnych - pozycjęlidera utrzymała TVP1, mimo spadku. Na drugie miejsce awansowałaTelewizja Polsat.
W grupie 16-49 (miasta) na pozycji lidera znalazła się TVN przedTVP1.
Zobacz tabelę* dane od 1 do 29 kwietnia 2009/2008