Prasa 2018-07-02
41

Agora rezygnuje z pism „Cztery Kąty”, „Ładny Dom”, „Dziecko” i „Niezbędnik Ogrodnika”. Pozostałe włącza do pionu „Gazety Wyborczej”

W październiku br. Agora zakończy wydawanie magazynów „Cztery Kąty”, „Ładny Dom”, „Dziecko” i „Niezbędnik Ogrodnika”. Natomiast czasopisma „Logo”, „Avanti”, „Kuchnia” i „Opiekun” zostaną włączone do pionu „Gazety Wyborczej”. Z firmą rozstanie się kilka-kilkanaście osób.

- Skupienie działalności prasowej Agory pod skrzydłami „Gazety Wyborczej" to dalszy krok w porządkowaniu prasowego portfolio Agory. Pierwsze zmiany w tym obszarze nastąpiły jesienią ub.r., gdy spółka ogłosiła strategię wydawniczą czasopism skoncentrowaną na najmocniejszych markach - uzasadnia Nina Graboś, dyrektor ds. komunikacji korporacyjnej w Agorze. - Teraz spośród wskazanych wówczas magazynów wybrano te, które w największym stopniu realizują zakładane cele, zwłaszcza w zakresie rentowności, mają największy potencjał rozwojowy i są komplementarne w stosunku do oferty wydawniczej „Gazety Wyborczej” - dodaje.

„Cztery Kąty” to miesięcznik wnętrzarski, „Ładny Dom” - miesięcznik o tematyce budowlanej, „Niezbędnik Ogrodnika” - kwartalnik o pracach ogrodowych, a „Dziecko” - miesięcznik o wychowywaniu dzieci.

Według danych ZKDP w pierwszym kwartale br. sprzedaż ogółem „Czterech Kątów” wynosiła 29 522 egz., średnia sprzedaż dwóch wydań „Ładnego Domu” - 9 000 egz., a średnia sprzedaż „Dziecka” - 11 477 egz. „Niezbędnik Ogrodnika”, wydawany od jesieni 2014 roku, nie został zgłoszony do ZKDP.

Na początku br. „Cztery Kąty” znalazły się wśród aktywów Agory - razem pionem druku i spółką Trader.com (Polska), wobec których firma dokonała odpisów w związku z utratą wartości.

Z końcem ub.r. Agora przestała wydawać miesięcznik ogrodniczy „Magnolia” i dwumiesięcznik wnętrzarski „Dom & Wnętrze”. Jednocześnie serwisy internetowe wszystkich magazynów firmy przesunięto do jej pionu internetowego.

„Logo”, „Avanti”, „Kuchnia” i „Opiekun” w pionie „Gazety Wyborczej”

Obecnie magazyny „Logo”, „Avanti”, „Kuchnia” i „Opiekun” zostaną przeniesione w strukturze Agory do pionu „Gazety Wyborczej”. Zespoły redakcyjne, marketingu i sprzedaży tych tytułów dołączą do zespołu „GW”.

Nowo utworzoną funkcję wydawcy „Logo”, „Avanti”, „Kuchni” i „Opiekuna” obejmie Joanna Mosiej-Sitek, dyrektor wydawnicza grupy „Wysokie Obcasy”.

- Zmiany, które nastąpią w lipcu br., pozwolą na dalszy rozwój najmocniejszych marek prasowych Agory, wzbogacenie oferty „Gazety Wyborczej” - zwłaszcza w wersji cyfrowej, a także zwiększenie efektywności prasowej oferty reklamowej - podkreśla Nina Graboś.

Rezygnacja z czterech magazynów i reorganizacja czterech innych będzie oznaczać redukcję zatrudnienia. - Większości osób z tytułów, które zawieszamy, zaproponujemy nowe stanowiska w Grupie Agora. W zależności od tego, czy przyjmą te oferty, rozstaniemy się z kilkoma-kilkunastoma osobami - opisuje Nina Graboś.

W efekcie tych zmian w Agorze nie będzie już osobnego pionu czasopism. W pierwszym kwartale br. firma ze sprzedaży czasopism zanotowała 2,2 mln zł (29 proc. mniej niż rok wcześniej), a z reklam w nich - 3,7 mln zł (po spadku o 11,9 proc. w skali roku). Dla porównania w przypadku „Gazety Wyborczej” przychody ze sprzedaży wyniosły 22,8 mln zł, a z reklam - 12,8 mln zł.

Autor: tw

KOMENTARZE (41) DODAJ OPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NA PRACA
Praca Start Tylko u nas