W 2010 roku prawie wszystkie miesięczniki wnętrzarskie zanotowały spadki sprzedaży. Liderem pozostały “Cztery Kąty”, najwięcej stracił “Mój Piękny Dom”, a wzrosty odnotowały jedynie “Elle Decoration” i “Weranda”.
Średnie rozpowszechnianie płatne razem “Czterech Kątów” (Agora SA) w 2010 roku wyniosło 91 578 egz. i było o 8,2 proc. niższe niż rok wcześniej - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
Drugą lokatę w zestawieniu zajął miesięcznik “M jak Mieszkanie” (Murator SA), który rozszedł się w nakładzie 47 913 egz., notując wzrost o 9,1 proc. względem 2009 roku.
Na trzecim miejscu w ub.r. znalazło się pismo “Moje Mieszkanie” (Murator SA) ze średnim rozpowszechnianiem płatnym razem na poziomie 47 870 egz. (mniej o 2 proc. niż w poprzednim roku).
Największy spadek (o 12,9 proc.) w zestawieniu zanotował zajmujący piątą lokatę “Mój Piękny Dom” (Grupa Burda), którego wynik w ub.r. to 21 834 egz.
Z kolei największym wzrostem rozpowszechniania płatnego razem pochwalić się może magazyn “Elle Decoration” (Grupa Burda), który od października 2009 roku ukazuje się w postaci wydań łączonych co dwa miesiące, ale pozostaje oficjalnie miesięcznikiem. Jego wynik w 2010 roku poszedł do góry o 21 proc. do 19 223 egz. Biorąc pod uwagę tylko pisma wnętrzarskie wydawane zasadniczo co miesiąc największy wzrost - o 7,3 proc. do 25 518 egz. - odnotowała czwarta w rankingu “Weranda” (Te-Jot).
Zobacz tabelę
W grudniu 2010 roku największą sprzedaż także miały “Cztery Kąty”, które zanotowały wynik 99 089 egz. po wzroście o 0,3 proc. Pozycję wicelidera zajęło “Moje Mieszkanie” (42 259 egz., spadek o 2,8 proc.), a trzecie było “M jak Mieszkanie”, notujące największy spadek, wynoszący 29,8 proc. Najwięcej zyskała “Weranda” (20,3 proc.).