Prasa2015-02-17
5

Dane sprzedaży pism motoryzacyjnych. „Motor” i „Auto Świat” tracą czytelników

W listopadzie 2014 roku w rankingu sprzedaży ogółem wśród tygodników motoryzacyjnych pierwsze miejsce zajął „Motor”. Natomiast wśród miesięczników pozycja lidera należała do magazynu „Auto-Moto”.

Liderem sprzedaży wśród tygodników motoryzacyjnych w listopadzie 2014 roku pozostał tygodnik „Motor” (Wydawnictwo Bauer). Jego średnia sprzedaż ogółem względem analogicznego miesiąca 2013 roku zmniejszyła się o 6,96 proc. i wyniosła 108 005 egz. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

>>> Zobacz Jedynki gazet i magazynów w naszym nowym serwisie

Drugi w kolejności tygodnik, czyli „Auto Świat” (Ringier Axel Springer Polska), zanotował spadek wynoszący 9,62 proc., a jego średni wynik uplasował się na poziomie 74 410 egz.

Wśród miesięczników pierwsze miejsce w analizowanym okresie należało do magazynu „Auto-Moto” (Wydawnictwo Bauer). Jego wynik sprzedażowy w listopadzie ub.r. wyniósł 43 640 egz., po spadku o 12,92 proc.

Z trzeciej na drugą lokatę awansował „Auto Świat Poradnik” (Ringier Axel Springer Polska) ze sprzedażą na poziomie 35 139 egz., po jednak spadku o 12,52 proc.

Ostatnia pozycja podium przypadła magazynowi „Top Gear” (Ringier Axel Springer Polska), który w listopadzie 2013 roku był wiceliderem. Tytuł ten zanotował największy spadek w zestawieniu, wynoszący 17,56 proc., co w efekcie dało mu wynik sprzedażowy na poziomie 33 573 egz.

Jedyny wzrost w segmencie miesięczników - o 15,02 proc. do 8 081 egz. - odnotował magazyn „Classic Auto” (Stratos Concept). W zestawieniu awansował on z miejsca siódmego na szóste.

Zobacz tabelę


W listopadzie 2014 roku w porównaniu do października 2014 roku sprzedaż ogółem tygodnika „Motor” zwiększyła się o 5,97 proc., a wynik „Auto Świata” - o 0,94 proc.

Natomiast wśród miesięczników największym wzrostem (o 28,47 proc.) pochwalić się mogło „Classic Auto”, a najwięcej stracił tutaj „Świat Motocykli” (Agora) - było to 12,77 proc.

Zobacz tabelę

 


Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.

Autor:Michał Kurdupski

KOMENTARZE(5)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas