Telewizja2015-01-15
31

Dekoder Horizon w ofercie komercyjnej UPC. Pakiet TV+internet od 149 zł

Sieć UPC Polska dziś wprowadza do komercyjnej sprzedaży pełną ofertę platformy Horizon wraz z dedykowanym jej dekoderem. Pakiety z telewizją i internetem oraz usługami dodatkowymi oferowane są od 149 zł miesięcznie.

- Platforma Horizon to unikalny dostęp do treści linearnych, mediów społecznościowych na ekranie telewizora, a także do bogatej biblioteki treści na żądanie, w tym MyPrime Filmy i Seriale. Nasi klienci zyskali też mobilność w dostępie do oferty telewizyjnej. Horizon to zaawansowana platforma rozrywki następnej generacji - zapowiada Ramiro Lafarga, prezes UPC Polska.

Sieć platformę Horizon wprowadzała stopniowo. W maju ub.r. UPC udostępniło klientom telewizji cyfrowej serwis internetowy i aplikację Horizon GO pozwalającą na dostęp do kanałów i filmów z oferty UPC na komputerach i urządzeniach mobilnych (więcej na ten temat). Zaś w grudniu ub.r. operator zaprosił wybraną grupę klientów do korzystania z dekoderów Horizon. Od dziś platforma pod tą nazwą w pełnej postaci dostępna jest komercyjnie dla wszystkich zainteresowanych, znajdujących się w zasięgu sieci UPC.

 

 

 


Dekoder Horizon jest jednocześnie routerem pozwalającym na dostęp do bezprzewodowego internetu i telefonu stacjonarnego. Urządzenie wyposażone zostało w dysk twardy o wielkości 500 GB, który pozwala na nagrywanie do czterech programów jednocześnie. Urządzenie umożliwia też personalizację - na podstawie programów oglądanych dotąd przez użytkownika sugeruje kolejne treści do oglądania. Dekoder ma też inną listę kanałów od dotąd stosowanej przez operatora - są na niej tylko stacje w jakości HD (wyeliminowano duble kanałów w SD).

Nowy set-top-box UPC pozwala ponadto na dostęp do szeregu aplikacji zewnętrznych. Na razie udostępniono ich 30 w pięciu kategoriach (telewizja i wideo, wiadomości, społeczności, styl życia, gry). Na tej liście są takie aplikacje jak YouTube, Euronews, CNN News, Facebook, Twitter, Filckr, Yelp czy Google Maps. Lista ta ma być poszerzona - jak wynika z informacji Wirtualnemedia.pl, w przyszłości w dekoderach UPC prawdopodobnie pojawią się aplikacje zewnętrznych serwisów wideo na żądanie jak Player czy ipla.

Nową jakością w sieci UPC jest też dwustronny pilot do dekodera. Został on wyposażony w klawiaturę QWERTY, ułatwiającą korzystanie z aplikacji internetowych na ekranie telewizora oraz wyszukiwanie. Komunikuje on się z set-top-boxem za pomocą technologii radiowej, a zatem nie musi być skierowany bezpośrednio w stronę urządzenia.

- Oferta z Horizonem dostępna jest w paczce co najmniej dwóch usług - z telewizją i internetem - informuje Wirtualnemedia.pl Michał Fura, rzecznik prasowy UPC Polska. Najtańszy pakiet kosztuje 149 zł miesięcznie i zawiera ofertę telewizyjną Select oraz internet o prędkości 120 Mb/s.

Z kolei pakiet Horizona z ofertą telewizyjną Max i internetem 250 Mb/s to wydatek rzędu 179 zł miesięcznie. W przypadku pakietu trzech usług (internet, telewizja, telefon z nielimitowanymi połączeniami do sieci stacjonarnych) ceny pakietów z ofertą Horizon zaczynają się od 159 zł miesięcznie.

W cenie każdego z pakietów mieści się też dostęp do biblioteki wideo na żądanie MyPrime Filmy i Seriale (przy starych pakietach trzeba za nią płacić dodatkowo 20 zł miesięcznie) i usługi mobilnej Horizon GO (dotąd w pakiecie Select jej cena wynosiła 5 zł miesięcznie). W ramach trwającej promocji, każdy z pakietów przez pierwsze trzy miesiące jest o połowę tańszy.

Czy oferta nie jest za droga? Michał Fura podkreśla, że różnica w cenach pomiędzy pakietami z Horizonem a pakietami z dekoderem Mediabox to jedynie 20 zł, ale za to nowa oferta jest o wiele bogatsza.

 

UPC Polska nie podaje, ilu abonentów wzięło udział w testach dekoderów Horizon. - Nie informujemy o szczegółach, ale jesteśmy zadowoleni z dotychczasowego zainteresowania - mówi Fura. Nie ujawnia też, na ilu klientów nowej oferty spółka liczy do końca roku.

Wprowadzenie nowej oferty pakietów z dekoderem Horizon wspierać będzie nowa kampania reklamowa z udziałem Mega Rodzinki UPC.

Sieć UPC Polska na koniec września 2014 r. obsługiwała 1,42 mln klientów, z czego 903 tys. korzystało z usługi telewizji cyfrowej, a 970 tys. z usługi dostępu do internetu (więcej na ten temat).

Autor:Patryk Pallus

Więcej informacji:UPC, UPC Polska, Horyzont

KOMENTARZE(31)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas