Technologie2013-09-24
0

Dell wyprzedza Samsunga w sprzedaży monitorów

Dell po raz pierwszy od 2007 roku wyprzedził Samsunga na globalnym rynku sprzedaży komputerowych monitorów - wynika z danych firmy badawczej IDC.

W II kwartale bieżącego roku na świecie sprzedano 33,5 miliona komputerowych monitorów. To co prawda o 1,6 miliona więcej niż prognozowali analitycy IDC, ale o 0,7 proc. mniej niż rok wcześniej.

Dell sprzedał 5 milionów monitorów - o 12,7 proc. więcej niż w poprzednim kwartale, dzięki czemu wyprzedził Samsunga. Koreański producent zachował jednak pozycję lidera pod względem przychodu.

Pierwszą piątkę uzupełniły firmy HP (lider w Europie Zach. i Kanadzie), LG (największy wzrost r/r w Top 5 - +16,6 proc.; lider w Ameryce Łacińskiej oraz Europie Środkowej i Wschodniej) oraz Lenovo (lider w regionie Azji i Pacyfiku wykluczając Japonię oraz w Chinach).

Zobacz tabelę

 

Największym rynkiem sprzedaży monitorów PC były w II kwartale Chiny (29,2 proc. udziału), wyprzedzając USA (18,4 proc.) i Brazylię (4,3 proc.).

81,6 proc. monitorów sprzedanych w II kwartale miało podświetlenie LED, 19,1 proc. - przekątną ekranu ponad 21 cali, 75 proc. - ekran o proporcjach 16:9, a 0,3 proc. - ekran dotykowy.

IDC prognozuje, że w III kwartale na świecie sprzedanych zostanie 33,8 miliona komputerowych monitorów - o 0,7 proc. więcej niż we wcześniejszych trzech miesiącach. Jednocześnie firma badawcza podniosła prognozę na cały 2013 rok - ze 134,4 miliona do 134,7 miliona sztuk (o 9,7 proc. mniej niż w 2012 r.). Na kolejne lata przewidywane są dalsze spadki - do 110,8 miliona sprzedanych monitorów w 2017 roku, wobec wcześniej zakładanych 113,6 miliona.

Autor:km

Więcej informacji:monitor, Dell, Samsung, HP, LG, Lenovo

KOMENTARZE(0)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas