Zdecydowanie najpopularniejszymi serwisami ze śmiesznymi multimediami pozostają Demotywatory.pl i Kwejk.pl, które w skali roku osiągnęły spore wzrosty liczby użytkowników. Duże spadki odwiedzalności zanotowały natomiast Bezuzyteczna.pl i Sadistic.pl.
Według badania Gemius/PBI we wrześniu br. Demotywatory.pl odwiedziło 2,95 mln realnych użytkowników (czyli 11,65 proc. wszystkich polskich internautów), którzy wykonali w serwisie 169 mln odsłon i spędzili w nim 2,01 mln godzin, co na każdego odwiedzającego daje średnio ok. 41 minut. Kwejk.pl przy nieco mniejszej liczbie użytkowników (2,47 mln) i odsłon (146,91 mln) zanotowały dłuższy czas korzystania - 2,65 mln godzin łącznie oraz godzinę i cztery minuty na przeciętnego użytkownika.
Witryny od kilku lat są zdecydowanie najpopularniejszymi stronami ze śmiesznymi obrazkami, filmikami i tekstami. W szczycie popularności w 2012 roku miały nawet 4-5 mln użytkowników miesięcznie i zasięgu sięgające 20-25 proc.
W rankingu znalazły się jeszcze inne strony należące do właścicieli Demotywatorów (Joemonster.org) oraz Kwejka (Sadistick.pl), a także witryny kontrolowane przez dużych wydawców: Pudelekx.pl (Grupa Wirtualna Polska) i Fishki.pl (Grupa Interia.pl).
Podobnie długi średni czas korzystania przez użytkowników jak Kwejk osiągnęły Wiocha.pl (68,4 minuty) i Joemonster.org (48,5 minuty), a po ponad pół godziny oprócz Demotywatorów zanotowały Sadistic.pl (49,6 minuty) i Bezużyteczna.pl (37,7 minuty). Natomiast na Pudelekx.pl przeciętny odwiedzający spędził tylko 7,1 minuty.
Internet | Strony i aplikacje Google’a z 25 mln polskich użytkowników, Onet-RASP z mniejszą przewagą nad Wirtualną Polską (dane z października) |
Na samych komputerach Demotywatory.pl miały mniejszą przewagę nad Kwejkiem w liczbie użytkowników (1,81 mln wobec 1,7 mln) i większą w liczbie odsłon (140,4 mln wobec 98,1 mln).
Z Joenoster.org przeciętny użytkownik korzystał przez 75,4 minuty - dłużej niż w przypadku Demotywatorów (58,9 minuty) i Kwejka (65,7 minuty).
Zobacz tabelęNa smartfonach i tabletach Demotywatory.pl miały co prawda więcej użytkowników niż Kwejk.pl (1,38 mln wobec 1,15 mln), ale zanotowały prawie dwa razy mniej odsłon (28,66 mln wobec 48,77 mln) i ponad trzykrotnie krótszy czas korzystania (238,6 tys. godzin wobec 780,8 tys.).
Na Wiocha.pl każdy użytkownik spędził średnio 78,4 minuty, na Kwejk.pl - 40,9 minuty, a na Bezużyteczna.pl - 39,1 minuty. W przypadku Demotywatorów ten wskaźnik wyniósł tylko 10,4 minuty.
Internet | Serwisy erotyczne odwiedza co drugi polski internauta, liderem Redtube.com przed Pornhub.com i Showup.tv (TOP10) |
W skali roku Demotywatory.pl zyskały 2,99 pkt proc. zasięgu, co oznacza wzrost o 34,5 proc. (zasięg to adekwatniejszy wskaźnik do pokazywania zmiany w ciągu roku niż liczba użytkowników, ponieważ we wrześniu ub.r. liczbę wszystkich polskich internautów oszacowano na 24,6 mln, a we wrześniu br. - na 25,3 mln). Ponadto witryna miała o 39,46 mln odsłon więcej niż rok wcześniej (30,5 proc. w górę).
Kwejk.pl, Joemonster.pl, Wiocha.pl i Jeja.pl mimo wzrostów zasięgu zanotowały spadki liczby odsłon. Pierwszy serwis miał o 40 proc. wyższy zasięg i 70,55 mln odsłon mniej (32,4 proc. w dół) niż rok wcześniej, drugi - 20,9 proc. wyższy zasięg i 35,71 mln odsłon mniej (34 proc. w dół), a trzeci - 14,9 proc. wyższy zasięg i 18,34 mln mniej odsłon (spadek o 24,6 proc.), a czwarty - 7,9 proc. wyższy zasięg i 8,06 mln odsłon mniej (35,5 proc. w dół).
Z kolei Bezużyteczna.pl zanotowała spadek zasięgu o 3,14 pkt proc. (czyli 43,4 proc.) i liczby odsłon o 81,47 mln (czyli 72 proc.), a Sadistic.pl - o 0,66 pkt proc. zasięgu (24,2 proc.) i 10,29 mln odsłon (50,6 proc.). Zmalały też statystyki serwisów Pudelekx.pl i Fishki.pl.