Telewizja2018-06-05
1

Discovery pokaże imprezy PGA Tour. Umowa na 2 mld dolarów

Rory McIlroy; fot. Eurosport Getty ImagesRory McIlroy; fot. Eurosport Getty Images

Discovery i PGA Tour poinformowały o nawiązaniu 12-letniego partnerstwa, w ramach którego zostanie stworzony międzynarodowy serwis poświęcony golfowi. Telewizyjny nadawca również pozyska prawa do transmisji wszystkich wydarzeń w ramach PGA Tour w telewizji i na innych platformach.

Dzięki współpracy widzowie Discovery zyskają dostęp do ponad 40 wydarzeń z cyklu PGA Tour, w tym The Players Championship, FedExCup Playoffs, oraz President’s Cup. Rocznie przeprowadzanych będzie blisko 2000 godzin relacji z 6 tourów oraz blisko 150 turniejów. W Polsce prawa zaczną obowiązywać od 2020 roku.

Partnerstwo zapoczątkuje również nowy, dedykowany serwis streamingowy. Do jego stworzenia Discovery wykorzysta doświadczenie w rozwijaniu produktów skierowanych bezpośrednio do konsumenta, w szczególności Eurosport Playera.

Partnerzy zamierzają nawiązać współpracę z wiodącymi nadawcami i operatorami z myślą o dotarciu do globalnej widowni poza Stanami Zjednoczonymi. - Jest to świetna wiadomość dla wszystkich miłośników golfa na całym świecie. Dzięki nawiązaniu pionierskiej współpracy z PGA Tour, Discovery i Eurosport po raz kolejny staną się miejscem wielkich emocji wokół prestiżowych wydarzeń sportowych. - mówi David Zaslav, prezes Discovery. Zakończone niedawno Zimowe Igrzyska Olimpijskie w Pyeongchang udowodniły, że stoi za nami globalny zasięg, znakomici eksperci, doświadczenie w przygotowywaniu najwyższej klasy transmisji telewizyjnych i tworzeniu rozwiązań skierowanych do konsumenta, a także relacje z partnerami na poziomie lokalnym - dodaje.

Nadawca planuje zainwestować we współpracę łącznie ponad 2 miliardy dolarów. Kwota ta obejmuje akwizycję praw oraz rozwój wspomnianej platformy OTT, a poziom inwestycji ma rosnąć z roku na rok.

- Nawiązanie współpracy z silnym, globalnym partnerem, takim jak Discovery, pozwala nam dotrzeć do widowni także poza Stanami Zjednoczonymi oraz otwiera przed nami nowe możliwości rozwoju. Ogłoszenie partnerstwa z Discovery współgra z niedawnym otwarciem naszych biur w Londynie, Tokio oraz Pekinie - w ten sposób będziemy mogli jeszcze skuteczniej popularyzować tę dyscyplinę oraz wzmocnić jej wartość w oczach sponsorów - komentuje Jay Monahan, komisarz PGA Tour.

Przedsięwzięciem pokieruje Alex Kaplan. Nowy zespół zarządzający zostanie ogłoszony niebawem. Znajdzie się w nim Thierry Pascal z PGA Tour, odpowiedzialny za dystrybucję.

Od 2007 roku PGA TOUR samodzielnie prowadziła negocjacje dotyczące praw do transmisji wydarzeń z cyklu poza Stanami Zjednoczonymi.

Autor:Michał Kurdupski

KOMENTARZE(1)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas