Telewizja2017-10-30
32

Discovery Networks szykuje reality „Ciąża z nieznajomym”. „Realizacja wzbudzi ogromne emocje”

Należący do Discovery Networks duński Kanal 4 przygotowuje nowe reality-show „Pregnant with a Stranger”, w którym singielka poszukuje ojca dla dziecka, ale nie partnera na życie. Format reklamowany jest jako odejście od tradycyjnego modelu rodziny.

Reality-show dla Kanal 4 produkuje firma Snowman Productions - ta sama, która wprowadziła do duńskiej telewizji program „Marriage at First Sight” („Ślub od pierwszego wejrzenia”). Duński reality „Gravid med en fremmed” zadebiutuje w 2018 roku. Castingi na uczestników pierwszej edycji wystartowały w czerwcu br.

Eksperyment telewizyjny przeznaczony jest dla osób, które chcą mieć dziecko, ale wolą pozostać singlami i nie szukają miłości ani partnera na życie. W formacie zespół ekspertów dopasuje odpowiednich ojców w oparciu o kryteria kobiet, które zgłoszą się do programu. Mężczyźni będą testowani fizycznie i psychicznie. Dobrani w pary przyszli rodzice podzielą się odpowiedzialnością w opiece nad dzieckiem, ale nie będą mieszkać pod jednym dachem.

„Pregnant with a Stranger” jest promowany jako odpowiedź na społeczne zapotrzebowanie - w Danii rodzi się bowiem coraz więcej dzieci poczętych dzięki metodzie in vitro, których ojciec jako anonimowy dawca plemników pozostaje nieznany. Kanal 4 chce także odejść od tradycyjnego modelu rodziny, w którym dziecko musi być wychowywane przez matkę i ojca w jednym domu.

Format został zaprezentowany podczas jesiennej edycji międzynarodowych targów telewizyjnych MIPCOM w Cannes. Dystrybucją formatu zajmuje się firma Red Arrow International.

- To co zdecydowanie interesujące to fakt, że ewentualny udział w tym eksperymencie telewizyjnym, będzie miał konsekwencje dla jego uczestników na całe życie. To otwiera bardzo kontrowersyjną dyskusję o granicach telewizji. Z pewnością jego realizacja wzbudzi ogromne emocje - zastanawia się Grzegorz Piekarski, producent i prezes Golden Media Polska, uczestniczący w targach w Cannes.

Przypomnijmy, że od września br. stacja TVN emituje drugą edycję „Ślubu od pierwszego wejrzenia”. Show realizowany jest na bazie duńskiego formatu „Gift Ved Forste Blik”. Program polega na tym, że ślub biorą osoby, które nigdy wcześniej się nie znały. Pary dobierają naukowcy na podstawie kryteriów takich jak testy psychologiczne, wzrost czy doświadczenie życiowe. Drugą serię ogląda średnio 840 tys. osób, o 560 tys. widzów mniej niż rok temu. TVN w czasie emisji show jest drugi w rynku telewizyjnym w 4+ i pierwszy w 16-49.

Autor:łb

KOMENTARZE(32)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas