Telewizja2010-07-08
3

Disney Channel liderem, Nick rośnie najbardziej

Najpopularniejszym kanałem dziecięcym był w czerwcu br. Disney Channel, ale największy wzrost widowni zanotował kolejny raz Nickelodeon. Najbardziej w dół poszybował natomiast wynik zamykanego niebawem Jetix Playa.

W grupie wszystkich widzów Disney Channel jako jedyny kanał dziecięcy miał w zeszłym miesiącu powyżej 1 proc. udziału w rynku, a dokładnie 1,23 proc., po wzroście o 10,5 proc. względem czerwca 2009 roku - wynika z danych telemetrycznych Nielsen Audiece Measurement.

Na drugim miejscu znalazł się Cartoon Network, którego udział wzrósł o 16 proc. do 0,94 proc. Trzecią pozycję zajął Disney XD. Jego udział spadł o 14,9 proc. i ukształtował się na poziomie 0,89 proc.

Największy wzrost kolejny miesiąc z rzędu odnotowała zajmująca siódme miejsce w rankingu  stacja Nickelodeon, który miała w czerwcu br. udział wynoszący 0,34 proc. po wzroście aż o 79,1 proc.

Natomiast w dół poszybował najbardziej znów zamykający ranking Jetix Play. Kanał ten stracił 64 proc. udziału i zanotował wynik na poziomie 0,03 proc. Z końcem maja stacja wpadła z oferty kolejnego operatora – Vectry, zaś z końcem lipca zaprzestanie ona nadawania całkowicie. 

Zobacz tabelę


W grupie dzieci w wieku od 4 do 15 lat kolejność stacji dziecięcych była taka sama. Liderem także był Disney Channel, który miał 17,2-proc. wzrost i osiągnął aż 8,2 proc. udziału w rynku. Drugie miejsce należało do Cartoona Networka (7,1 proc. udziału, wzrost o 35,6 proc.), a trzecią lokatę zajęła stacja Disney XD, który miała 6,9 proc. udziału i zanotowała w tej grupie wzrost o 2 proc.

Również w tym zestawieniu zyskał najwięcej Nickelodeon – jego udział poszedł do góry aż o 99,1 proc. do 2,8 proc. Liderem spadku był zaś Jetix Play, którego wynik zmalał o 66,7 proc. do 0,2 proc.

Łączmy udział 10 kanałów dziecięcych monitorowanych przez Nielsen Audience Measurement w czerwcu br. wyniósł 33,08 proc., podczas gdy rok wcześniej było to 30,74 proc. (dane dotyczyły wtedy 9 stacji). 

Zobacz tabelę


Dane Nielsen Audience Measurement dzięki uprzejmości firmy At Media.

Autor:pp

KOMENTARZE(3)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas