Telewizja2010-11-17
6

Disney XD i Disney Channel liderami, Nick najbardziej rośnie

Disney XD po raz pierwszy w październiku br. został liderem oglądalności wśród kanałów dziecięcych, pozycję tę zajął ex aequo z siostrzaną stacją Disney Channel. Największy wzrost zanotował tradycyjnie Nickelodeon.

Udział kanałów Disney XD i Disney Channel w grupie wszystkich widzów wyniósł 0,98 proc. Obie jednak zanotowały spadki – Disney XD – o 4,7 proc., zaś Disney Channel – o 10,1 proc. Disney Channel pozostaje prawie niezmiennie liderem od listopada 2008 roku, w tym czasie tylko przez trzy miesiące nie zajmował pierwszej pozycji. Teraz do niego doszlusował kanał Disney CD, powstały we wrześniu ub.r., z przekształcenia stacji Jetix.

- Popularność kanałów nadawanych przez Disney'a wynika z unikalnego, wysokiej jakości programingu. W październiku wśród najlepszych dziesięciu pozycji programowych stacji dziecięcych wszystkie dziesięć należało do dwóch stacji Disney'a. Siłę programów tego nadawcy pokazuje serial “Fineasz i Ferb”. Najlepszy odcinek oglądało średnio 229 tys. widzów z grupy wiekowej 4-15, czyli co czwarte dziecko w tym wieku, które aktualnie oglądało telewizję – tłumaczy nam Wojciech Kowalczyk, szef marketingu spółki At Media, która sprzedaje reklamy w stacjach tematycznych. Disney, idąc za ciosem, we wrześniu br. uruchomił stację Playhouse Disney, kierowaną do przedszkolaków. Na razie dociera ona jedynie do 2,5 proc. gospodarstw domowych (dla porównania Disney XD do 40,6 proc.) i nie jest monitorowana przez Nielsen Audience Measurement (więcej o Playhouse Disney).

Trzecie miejsce w rankingu zajął konkurencyjny Cartoon Network, którego udział wzrósł o 12,4 proc. do 0,85 proc. Największy wzrost kolejny miesiąc odnotowała zajmująca szóste miejsce w rankingu stacja Nickelodeon, która miała w analizowanym okresie br. udział wynoszący 0,4 proc. po wzroście o 145,4 proc. Spółka MTV Networks Polska, właściciel Nickelodeona, jesienią br. wprowadziła do Polski kanał dziecięcy - Nick Jr., który skierowany jest do przedszkolaków (na razie nie umieszczono go u żadnego operatora, więcej o tej stacji), a w przyszłym roku zaoferuje operatorom także wersję HD Nickelodeona (poczytaj więcej).

Największy spadek w zestawieniu zaliczył natomiast ostatni w rankingu kanał ZigZap/Hyper. Jego udział zmalał o 15,1 proc. do 0,07 proc.

- Z punktu widzenia At Media konkurencja tylko wzmacnia pozycję stacji dziecięcych, które skupiają dziś 32 proc. czasu oglądania telewizji przez dzieci. Coraz częściej obserwujemy kampanie reklamowe marek dziecięcych, które wykorzystują tylko jedną ze stacji ogólnopolskich i spektrum stacji dziecięcych. A jeszcze kilka lat temu stacje dziecięce były tylko dodatkiem do kampanii prowadzonych przede wszystkim w Polsacie i TVP – dodaje Kowalczyk.
 

Zobacz tabelę


W grupie dziecięcej, czyli wśród widzów w wieku od 4 do 15 lat, zdecydowanym liderem w zeszłym miesiącu był Disney XD z wynikiem 7,34 proc. po wzroście o 1,8 proc. Drugie miejsce zajął Cartoon Network (6,19 proc., wzrost o 19,1 proc.), a dopiero trzeci był Disney Channel, który zanotował spadek udziału o 17 proc. do 5,83 proc.

Również w tej grupie najwięcej zyskał Nickelodeon – jego udział poszedł do góry aż o 134 proc. do 3,08 proc. Liderem spadku był także ZigZap, którego wynik zmalał o 33,1 proc. do 0,34 proc. 

Zobacz tabelę


Najpopularniejsze programy w stacjach dziecięcych w październiku br. - widzowie w wieku od 4 do 15 lat.

Zobacz tabelę

 
Dane Nielsen Audience Measurement dzięki uprzejmości firmy At Media.

Autor:pp

KOMENTARZE(6)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas