W pierwszych trzech miesiącach bieżącego roku na całym świecie sprzedano prawie 55 milionów telewizorów.
To o 25 proc. więcej w porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego - wynika z danych firmy badawczej DisplaySearch.
O 50 proc., do ponad 40 milionów telewizorów, wzrosła w I kwartale sprzedaż odbiorników LCD. Dobre wyniki odnotowano także w przypadku innego rodzaju telewizorów. Sprzedaż odbiorników plazmowych zwiększyła się o 21 proc. (do 3,4 mln sztuk), a odbiorników kineskopowych CRT (Cathode-Ray Tube) zmalała tylko o 21 proc., po tym jak przez większość 2009 roku odnotowywano tutaj około 40-proc. spadki.
DisplaySearch podkreśla, że nawet na najbardziej dojrzałych rynkach płaskich telewizorów sprzedaż rosła bardzo szybko. Przykładowo w Japonii sprzedano w ujęciu rocznym o 93 proc. więcej odbiorników LCD i o 38 proc. więcej plazm. Z kolei w Europie ogólna sprzedaż telewizorów wzrosła o 33 proc., ale za to w Ameryce Północnej już tylko o 1 proc.
Światowa sprzedaż telewizorów w I kw. 2010 r. (000)
8 proc. sprzedanych w I kwartale telewizorów LCD stanowiły odbiorniki z podświetleniem LED. Dla porównania, jeszcze w ostatnich trzech miesiącach zeszłego roku wskaźnik ten był dwa razy mniejszy.
Wśród producentów, liderem pod względem przychodu uzyskanego ze sprzedaży telewizorów, był w I kwartale Samsung, wyprzedzając kolejno firmy LG Electronics, Sony, Panasonic oraz Sharp.
Ranking czołowych marek telewizorów w I kw. 2010 r. pod względem przychodu