Internet2018-06-11
1

„Do ostatniego drzewa” agencji Ogilvy&Mather najlepszą kampanią konkursu KTR Best of Facebook 2018

Agencja Ogilvy&Mather zdobyła pierwszą nagrodę w tegorocznym konkursie KTR Best of Facebook 2018 za przygotowanie dla Greenpeace kampanii „Do ostatniego drzewa”. Na podium znalazły się także kampania „Walentynkowe biuro tłumaczeń” przygotowana przez Saatchi&Saatchi IS oraz 180heartbeats + Jung v Matt za projekt „Podziękowania 180hb”.

„Do ostatniego drzewa” - kampania Greenpeace Polska oraz Ogilvy&Mather to najlepsza realizacja reklamowa na Facebooku w ciągu ostatniego roku - zdecydowało jury Best of Facebook, kategorii specjalnej konkursu polskiej branży reklamowej KTR.

Autorzy kampanii stworzyli cyfrową „kopię zapasową” zagrożonej wycinką Puszczy Białowieskiej w grze Minecraft - w skali 1:1 i z dokładnością do 20 m2.

- Kampania „Do ostatniego drzewa” to komunikacja, w której najważniejszym nośnikiem przekazu jest samo doświadczenie. - opowiada Maciej Twardowski, executive creative director w Ogilvy&Mather Poland. - Zaprojektowaliśmy je kopiując prawdziwą puszczę, oddając ją w ręce graczy a następnie im ją odbierając. Kampania miała dwa cele: edukację i zmianę postawy. Zwróciliśmy się do społeczności, która do tej pory nie wiedziała o puszczy bądź o jej sprawę po prostu nie dbała. Używając środowiska gry Minecraft potęga puszczy mogła wybrzmieć w zrozumiałym dla tej grupy języku.

 

Na podium znalazł się również wyróżniony brązową statuetką projekt „Walentynkowe biuro tłumaczeń” w wykonaniu Saatchi&Saatchi IS dla Carrefoura.

14 lutego br. autorzy projektu powołali do życia biuro tłumaczeń walentynek. W relacji na żywo na Facebooku widzowie przez 45 minut wpisywali swoje miłosne wyznania w komentarzach. Drewniany robot Napoleona tłumaczył je na żywo i na bieżąco przekazywał zapisy fonetyczne pod ich komentarzami by mogli powiedzieć to, co chcieli, ale po francusku.

Ostatnią z wyróżnionych realizacji - również uhonorowaną brązową statuetką była kampania „Podziękowania 180hb” autorstwa 180heartbeats + Jung v Matt.

Agencja postanowiła w unikalny sposób uczcić przekroczenie granicy 10 tys. polubień strony na Facebooku. W specjalnej transmisji na żywo Marcin Gaworski, dyrektor zarządzający i partner w agencji przez blisko 3 godziny dziękował każdemu, kto polubił stronę - indywidualnie. Jury doceniło żartobliwe wykorzystanie formatu Facebook Live, co przełożyło się na zaangażowanie środowiska reklamowego, do którego skierowany był komunikat.

 

Rok 2018 jest kolejnym w partnerstwie Facebooka i konkursu KTR. O wyróżnienie w konkursie Best of Facebook ubiegali się twórcy reklam realizowanych za pośrednictwem Facebooka i Instagrama pomiędzy 18 marca 2017 r. a 11 kwietnia 2018 r. Autorzy najlepszej z wyróżnionych kampanii otrzymali akredytacje wraz z przelotami i hotelem na Festiwal Cannes Lions. Twórcy pozostałych dwóch reklam na podium zostali zaproszeni do odbycia szkolenia w siedzibie Facebooka w Londynie. Do konkursu zgłoszono ponad 50 kampanii zrealizowanych na Facebooku i Instagramie.

Autor:ps

Więcej informacji:Facebook, KTR, reklama, konkurs, Ogilvy&Mather

KOMENTARZE(1)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas