Prasa2013-08-07
10

„Do Rzeczy” i „W Sieci”: więcej z reklam niż „Uważam Rze” i „Gazeta Polska”, mniej niż „Gość Niedzielny”

Od lutego do czerwca br. cennikowe wpływy reklamowe tygodnika „Do Rzeczy” wyniosły 8,5 mln zł, a „W Sieci” - 6,9 mln zł. To nieco mniej niż przychody „Gościa Niedzielnego”, ale dużo więcej niż „Uważam Rze”, „Tygodnika Powszechnego” i „Gazety Polskiej”.

Tygodnik „W Sieci” (Fratria) pojawił się w sprzedaży w grudniu ub.r., natomiast „Do Rzeczy” (Orle Pióro) - pod koniec stycznia br. Oba pisma - tworzone przez dziennikarzy, którzy pod koniec listopada ub.r. odeszli z „Uważam Rze” (Gremi Media) razem ze zwolnionym redaktorem naczelnym Pawłem Lisickim - od początku lutego są objęte przez Kantar Media monitoringiem cennikowych wpływów reklamowych.

Z danych firmy przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl wynika, że „Do Rzeczy” od lutego do czerwca br. cennikowo zarobiło z reklam 8,55 mln zł, a „W Sieci” - 6,89 mln zł. Ten drugi tygodnik przez większość tego okresu ukazywał się pod nazwą „Sieci”, wskutek roszczeń Grzegorza Hajdarowicza oddalonych właśnie przez sąd (przeczytaj o tym więcej).

Tym samym oba pisma zanotowały zdecydowanie wyższe przychody reklamowe niż trzy inne tygodniki opinii o profilu konserwatywno-prawicowym. „Uważam Rze” od stycznia do czerwca cennikowo zarobiło 4 mln zł, „Tygodnik Powszechny” - 2,5 mln zł, a „Gazeta Polska” - 1,96 mln zł. Lepszy wynik zanotował tylko „Gość Niedzielny” - 8,89 mln zł.

>>> Sprzedaż tygodników opinii: „W Sieci” „Do Rzeczy” i „Uważam Rze” z najsłabszymi wynikami

Jednocześnie mimo że „Gość Niedzielny” jest liderem sprzedaży wśród tygodników opinii, a „Do Rzeczy” i „W Sieci” plasują się w pierwszej piątce, notują zdecydowanie niższe wpływy reklamowe niż „Newsweek Polska”, „Polityka” i „Wprost”. Ten pierwszy tytuł w całym I półroczu cennikowo zarobił z reklam 62,31 mln zł, drugi - 46,05 mln zł, a trzeci - 31,18 mln zł (zobacz szczegóły).

Pytana przez Wirtualnemedia.pl o tę dysproporcję Anety Mondry, kierownik działu reklamy „Gościa Niedzielnego”, wyjaśniła przed rokiem, że grupa czytelników jej pisma jest mało atrakcyjna dla reklamodawców (przeczytaj więcej).

Zobacz tabelę


Przy czym „Newsweek Polska”, „Polityka” i „Wprost” zanotowały w skali roku spore spadki wpływów reklamowych, natomiast „Do Rzeczy” i „W Sieci” jak na razie z miesiąca na miesiąc zyskują. W lutym i marcu miesięczne przychody pierwszego tytułu wyniosły średnio 1,23 mln zł, a od kwietnia do czerwca - już 2,03 mln zł. W przypadku „W Sieci” było to, odpowiednio, 922 tys. i 1,68 mln zł.

Za to „Gość Niedzielny” zanotował niewielki spadek średnich wpływów miesięcznych z reklam: z 1,88 mln zł w lutym i marcu do 1,71 mln zł w II kwartale. Mocniej zmalały przychody „Uważam Rze”: z 1,05 mln do 634 tys. zł.

„Do Rzeczy” i „W Sieci” zanotowały nieco lepszy start na rynku reklamowym niż „Uważam Rze” debiutujące wiosną 2011 roku. Wtedy tygodnik od połowy marca do końca czerwca cennikowo zarobił 4,13 mln zł, a w II i III kwartale - już 9,24 mln zł (zobacz szczegóły).

Autor:tw

KOMENTARZE(10)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas