W sierpniu 2009 roku spadła sprzedaż większości miesięczników poradnikowych adresowanych do kobiet. Najwięcej stracił magazyn "Claudia" (G+J Polska) a liderem w segmencie było pismo "Dobre Rady" (Burda Media Polska).
Sprzedaż ogółem miesięcznika "Dobre Rady" w sierpniu br. wyniosła 532 958 egz. (wzrost o 12 proc.) - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
Na drugim miejscu znalazło się pismo "Kobieta i Życie" (Wydawnictwo Bauer), które sprzedało się w ilości 516 090 egz. (tytuł zadebiutował na rynku w październiku ub. r.), a na pozycji trzeciej uplasował się "Świat Kobiety" (Wydawnictwo Bauer) ze sprzedażą ogółem na poziomie 488 028 egz. (spadek o 13 proc.).
Zobacz tabelęPorównując dane z sierpnia br. do danych z poprzedniego miesiąca widać, że największy wzrost sprzedaży ogółem odnotował miesięcznik "Olivia" (w górę o 16 proc.). Zobacz tabelę