W październiku 2013 roku pozycja lidera sprzedaży ogółem wśród miesięczników poradnikowych należała do „Dobrych Rad”. Wszystkie pisma zanotowały spadki sprzedaży, a najwięcej straciła „Olivia”.
Jak wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl, sprzedaż ogółem miesięcznika „Dobre Rady” (Grupa Burda) w październiku 2013 roku wyniosła 345 403 egz., czyli o 14,20 proc. mniej niż w październiku 2012 roku.
Drugie miejsce zajęła „Kobieta i Życie” (Wydawnictwo Bauer), której wynik sprzedażowy w analizowanym okresie zmniejszył się o 13,83 proc. do 307 379 egz.
Ostatnią pozycję podium zajął „Świat Kobiety” (Wydawnictwo Bauer). Wynik tego miesięcznika uplasował się na poziomie 304 577 egz., po spadku o 9,41 proc.
Na szóstym miejscu ulokował się nowy miesięcznik „Cała Ty” (Phoenix Press), którego sprzedaż ogółem w październiku 2013 roku wyniosła 187 021 egz. Jest to tytuł z poradami i prawdziwymi opowieściami kierowany do kobiet po czterdziestce. Trafił on na rynek 24 lipca ub.r. (więcej na ten temat).
Z kolei najwięcej straciła „Olivia” (Wydawnictwo Bauer), która spadła z miejsca szóstego na siódme. Wynik sprzedażowy tego pisma zmniejszył się bowiem o 21,08 proc. do 148 992 egz. Stało się tak, mimo że magazyn ten w sierpniu ub.r. został odświeżony i wsparty działaniami reklamowymi (dowiedz się więcej).
Zobacz tabelę
W październiku 2013 roku w porównaniu do września 2013 roku też wszystkie miesięczniki poradnikowe zanotowały spadki sprzedaży ogółem, a najwięcej straciła „Olivia” - było to 31,79 proc.