Prasa2013-11-14
0

„Dobre Rady” na czele miesięczników poradnikowych, „Olivia” o 73 proc. do góry

Shutterstock.comShutterstock.com

W sierpniu 2013 roku pozycja lidera sprzedaży ogółem wśród miesięczników poradnikowych należała do „Dobrych Rad”. Największym wzrostem pochwalić się mogła „Olivia”, zyskał też odświeżony „Poradnik Domowy”, a najwięcej stracił „Świat Kobiety”.

Jak wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl, sprzedaż ogółem miesięcznika „Dobre Rady” (Grupa Burda) w sierpniu 2013 roku wyniosła 392 662 egz., czyli o 7,77 proc. mniej niż w sierpniu 2012 roku.

Drugie miejsce zajął „Poradnik Domowy”, który rok wcześniej był czwarty. Wynik sprzedażowy tego pisma zwiększył się o 9,21 proc. do poziomu 388 633 egz. Magazyn ten Edipresse kupił od Agory w lutym br. Od wydania sierpniowego magazyn ten został odświeżony i wsparty kampanią reklamową, ale jego cena wzrosła z 1,99 zł do 2,30 zł (więcej na ten temat).

Ostatnia pozycja podium należała do miesięcznika „Kobieta i Życie” (Wydawnictwo Bauer), którego wynik sprzedażowy w analizowanym okresie zmniejszył się o 11,88 proc. do 333 386 egz. W sierpniu ub.r. magazyn ten był drugi.

Największym wzrostem sprzedaży ogółem pochwalić się mogła „Olivia”, którą również wydaje Wydawnictwo Bauer. Wynik tego miesięcznika w sierpniu br. wyniósł 203 141 egz., po wzroście o 72,88 proc. Również i ten magazyn od numeru sierpniowego został odświeżony i wsparty działaniami reklamowymi (dowiedz się więcej).

Natomiast najwięcej stracił „Świat Kobiety” (Wydawnictwo Bauer), który spadł z miejsca trzeciego na czwarte. Wynik sprzedażowy tego pisma zmniejszył się bowiem o 15,91 proc. do 311 623 egz.

Zobacz tabelę


W sierpniu 2013 roku w porównaniu do lipca 2013 roku wszystkie miesięczniki poradnikowe zanotowały wzrosty sprzedaży ogółem, a najwięcej zyskał „Poradnik Domowy” - było to 62,31 proc.

Zobacz tabelę

 

Autor:mk

KOMENTARZE(0)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas